Wat is er nieuw

Voedingsbodem

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Geachte mede aquarianen,

Ik heb een voedingsbodem in mijn bak zitten, deze zit denk ik alweer 3 jaar of meer.
Hoelang gaan deze mee, hij begint namelijk te stinken, als ik planten eruit trek lekt het wel een riool.
Ik hoor graag van jullie.

Grote groet,

Erik

Als hij aan t stinken is dat betekent t dat hij aan t rotten is. Enigste wat je nu nog kan doen is eruit halen geloof ik.
Meestal gaat zon voedingsbodem een jaar tot 1.5 jaar mee ong? Daarna kan bijvoeden met kleibollen oid.
Regelmatig met je vingers erdoor heen tijdens t schoonmaken kan ook helpen om t rotten te voorkomen.
Wat voor bodembedekker heb je er boven op liggen? Als je een te fijne korrel erop hebt kan t dus gebeuren dat het dichtslibt waardoor het dus gaat rotten en stinken

Dan zou ik die echt dus verwijderen.

Klinkt idd als een rottende bodem dus dat wordt zsm vervangen.
Wees dan verstandig en neem geen voedingsbodem meer want is in principe helemaal niet nodig.

Je kan prima zo nodig wat kleibollen gebruiken en vloeibare voeding.

Hey Erik, zo te horen is je voedingsboden indd aan het einde van zijn latijn gekomen. Dan helpt indd eigenlijk maar 1 ding een het is helaas nogal rigoreuz , hij zal er uit moeten.

Zoals de rest ook al aangeeft zou ik er geen voedingsbodem meer in gebruiken zoals velen voor mij en met mij zijn de resultaten met wat klei en vloeibare voeding zeker om over naar huis te schrijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan