Voedingskegels


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
Hallo,

Ik heb sinds 3 maanden een aquarium, deze heb ik overgenomen. Mijn planten groeien heel erg goed zonder dat ik ze voeding geef. Toch ben ik me gaan oriënteren voor plantenvoeding en ben ik op de voedingskegels uitgekomen. Want ik wil graag voorkomen dat mijn planten stagneren.Ik kan alleen nergens op internet vinden welke voedingsstoffen in de voedingskegels zitten. Ik wil geen vloeibare voeding en geen voedingsbodem in het aquarium hebben. Vandaar dat deze kegels mij ideaal lijken.

https://www.dierect.nl/aquariumplanten-voedingskegels

Dit zijn de planten die ik erin heb deze zijn waar ik de naam van weet, van de rest van mijn planten weet ik de naam niet, maar heb ik wel een foto.

bacopa caroliniana

Lobelia cardinalis



aquarium.jpg
plante.jpg
planten.jpg
plenten.jpg
aquariumplanten_voedingskegels.png
 
Stuur lid Backplay eens een pb want die verkoopt prima capsules voor 5 euro en dan heb je er 30. Dat zijn ook die balletjes maar dan in een capsule gestoken.
 
Nog een geluk dat je planten leven van de producten welke de bak levert.
Voor moerasplanten zijn voedingskegels prima, andere planten en in mindere mate moerasplanten moeten ook Nitraten, fosfaten en sporen elementen tot zich nemen vanuit het water om goed te groeien.
Mogelijk heb je niet al te veel licht in de bak zitten waardoor ze dus ook minder voedsel vragen.
 
en dan hoef ik voor de rest niets meer er bij te doen alleen die capsules?
 
Nog een geluk dat je planten leven van de producten welke de bak levert.
Voor moerasplanten zijn voedingskegels prima, andere planten en in mindere mate moerasplanten moeten ook Nitraten, fosfaten en sporen elementen tot zich nemen vanuit het water om goed te groeien.
Mogelijk heb je niet al te veel licht in de bak zitten waardoor ze dus ook minder voedsel vragen.

ik heb redelijk veel licht in de bak zie de eerste foto en heb het licht 10 uur branden
 
daar ga ik ook vanuit daarom dat ik toch aan het kijken ben voor voeding voor het geval ze de voorraad op hebben.
 
Kijk anders eens naar de All In One van plantedbox of de voedingen van Aquariumbemesting.nl welke een stuk goedkoper is, beiden hebben alles wat planten nodig hebben om goed te groeien.
 
Planten wat geen moerasplanten zijn hebben eigenlijk wel vloeibare plantenvoeding nodig. Die nemen het op via het blad namelijk. Ik zou een contact opnemen met Backplay want die heeft vast wel te koop wat jij allemaal nodig hebt;)
 
Planten wat geen moerasplanten zijn hebben eigenlijk wel vloeibare plantenvoeding nodig. Die nemen het op via het blad namelijk. Ik zou een contact opnemen met Backplay want die heeft vast wel te koop wat jij allemaal nodig hebt;)
Ook dat is een prima optie.
 
Voordeel van Backplay is dat hij je ook kan begeleiden en kan adviseren en een grote kennis van zaken heeft. Maar goed je hebt hier de vrije keus in natuurlijk;)
 
Nou ik zou die dingen uit de link NOOIT in mijn aquarium steken!

Die zijn voor in de tuin!

Ik weet niet wat voor alibaba site dat is.

Maar ik gewoon iets kopen op een echt aquariumnsite.
Bijvoorbeeld aquaplantsonline, zooplus, veldhuis etc.

Zelf vind ik de JBL 7 balletjes goed.
En als je geen plsntenvoeding geeft zou ik de poeertabs capsules van dennerle nemen.
http://dennerle.com/nl/producten/aquaristiek/plantenverzorging/speciale-bemesting/powertabs

En zoals John aangeeft, backplay heeft ook goede voeding. Zelfs op maat.
 
oke dan zat ik met mijn gedachten toch goed.

dank u wel dan ga ik eens morgen alle planten goed opzoeken en kijken welke voeding die nodig hebben
 

Terug
Bovenaan