voer Dennerle


niels boogaard

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2016
Berichten
164
Leeftijd
24
hoi,

Vandaag was ik in de winkel op zoek naar voer voor mijn vissen. normaal gesproken gebruik ik altijd voer van het merk Sera, maar dat had de winkel van de keer niet op voorraad. Dus hebben ze me voer van het merk Dennerle aangesmeerd. Ik heb nu een potje complete flakes en NEON & Co. volgens de website van Denerle zou het het beste voer moeten zijn wat er is. Maar dat zegt ieder merk over zichzelf. Wat zijn jullie ervaringen met het voer.

In mijn bak ga ik bijlzalmpjes, neontetra's en corydorassen houden. Zou ik dan nog een extra potje met tabletten voor de corydorassen nodig hebben?
 
Geen ervaring mee maar ik voer sowieso liever granulaat.
Van granulaat wil nog wel eens wat op de bodem komen vlokken minder denk ik.
Maar wat tabletten is voor corrys wel een goed idee.

Regelmatig wat levenvoer zoals tubifex is ook wel goed voor ze.
 
Is 1 van de betere merken naar wat ik heb begrepen, gebruiken geen vismeel.

Cory's gericht bijvoeren met tabletten is wat mij betreft een must.

Let erop dat cory's carnivoren zijn en dus dierlijke tabletten preferreren. Geen algenwafers
 
Volgens mij is Dennerle goed voer, inderdaad weinig 'troep' er in. Ik heb zelf ook een paar potjes van Dennerle. Sowieso zou ik een paar verschillende potjes kopen, zodat je kan afwisselen.
 
Dan haal ik nog een keer die bodemtabletten. Het droogvoer wil ik als basis gebruiken. En dan voor de aanvulling verschillende soorten diepvriesvoer. Maar mijn ervaring met diepvriesvoer is dat het vrij snel naar de bodem zakt. En dan kunnen alleen de corydorassen van eten. Is hier een oplossing voor?
 
Dan haal ik nog een keer die bodemtabletten. Het droogvoer wil ik als basis gebruiken. En dan voor de aanvulling verschillende soorten diepvriesvoer. Maar mijn ervaring met diepvriesvoer is dat het vrij snel naar de bodem zakt. En dan kunnen alleen de corydorassen van eten. Is hier een oplossing voor?
Kleine beetjes toevoegen op verschillende plaatsen, zodat alle dieren erbij kunnen komen.
Muggenlarven, vooral rode, zinken snel, maar dat is een lekkernij voor de cory's dus helemaal prima.
Daphnia blijft wat langer drijven bijvoorbeeld, en tubifex wil ook nog wel een tijdje rondzwemmen.
 
Ik heb bijna het hele assortiment van Dennerle.

Komt geen ander droogvoer meer in huis. Veel betere ingredienten.
Ieder potje een unieke samenstelling, dus je voert afwisselend.

Cookies zijn goed voor de corydora. Pleco tabs voor de L nummers.

Granulaat vind ik ook fijner dan de flakes.

Neon en Co is een iets fijner granulaat, dan de complete.
 
Ik heb bijna het hele assortiment van Dennerle.

Komt geen ander droogvoer meer in huis. Veel betere ingredienten.
Ieder potje een unieke samenstelling, dus je voert afwisselend.

Cookies zijn goed voor de corydora. Pleco tabs voor de L nummers.

Granulaat vind ik ook fijner dan de flakes.

Neon en Co is een iets fijner granulaat, dan de complete.


maar laat ik nu net neontetra's hebben. Dus dan lijkt mij dat juist ideaal voer voor hen.
 
Ik gebruik zelf het voer van voervoorvis tegenwoordig, eerder had ik de spullen van tetra. Gebruik de potjes nog wel ;)
 
Ik gebruik zelf het voer van voervoorvis tegenwoordig, eerder had ik de spullen van tetra. Gebruik de potjes nog wel ;)

heb eens gehoord dat ze bij zulk soort bedrijven visafval gebruiken. vandaar dat ze het zo goedkoop kunnen verkopen.
zelf heb ik een poosje van goedkoopvisvoer.nl voer gekocht. maar de vissen vonden het niet om te vreten. dus toch maar weer op een a-merk overgestapt. (de verwende nesten:D)
 
Bij ludger denk ik dat het wel goed zit, hij heeft zijn ingrediëntenlijst volledig online staan ;)
De vissen hier vliegen de hele bak door voor de vlokken en tabs, ben er niet zo bang voor ;)
 
Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt voor de gezondheid van de vissen. Wel merk ik dat de vissen sommige merken lekkerder vinden dan andere. Maar mijn vissen worden bij het ene merk niet minder gezond dan bij een ander merk.
 
Bij ludger denk ik dat het wel goed zit, hij heeft zijn ingrediëntenlijst volledig online staan ;)
De vissen hier vliegen de hele bak door voor de vlokken en tabs, ben er niet zo bang voor ;)

Leuk zo'n ingredientenlijst.

Waar begint het mee. VISMEEL, tarwe,

En bij veel producten ontbreekt deze lijst in zijn geheel. Anders valt welicht op, dat het allemaal hetzelfde is. Alleen andere vorm.
Pil, korrel en vlok.
 
Ik ben zelf ook heel erg tevreden over het voer van dennerle. Zit inderdaad weinig rommel in en vissen zijn er dol op.
Ik vind granulaat ook fijner om te voeren, maar sommige vissen, zoals je bijlzalmen, eten echt soms alleen voer van de oppervlakte en dan zinkt granulaat wat snel. Dan is het vlokvoer een betere uitkomst.
 
ervaring met diepvriesvoer is dat het vrij snel naar de bodem zakt. En dan kunnen alleen de corydorassen van eten. Is hier een oplossing voor?
Ik gooi er steeds kleine beetje in met een theelepeltje, op die manier zinkt niet alles tegelijk. Wil ik het juist op de bodem hebben mik ik het hele glas in een keer leeg.
 
Ik gooi er steeds kleine beetje in met een theelepeltje, op die manier zinkt niet alles tegelijk. Wil ik het juist op de bodem hebben mik ik het hele glas in een keer leeg.

Dat doe ik ook zo! De korrels blijven dan lang genoeg drijven.

En als de korrels de bodem bereiken, hebben de Cory's feest.
 

Terug
Bovenaan