Wat is er nieuw

Voer sluierstaarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eefjeb
  • Startdatum Startdatum
E

Eefjeb

Guest
Beste allemaal,

Ik heb met de zoekfunctie nogal wat lopen zoeken naar het beste voer voor sluierstaarten. Voor zover ik kan vinden raden sommige Hikari aan, maar welke variant dan en waar koop je dit? Anderen hebben het over A+, maar waar kun je dit uberhaupt kopen? En dan lees ik ook nog over Tetra goldfish, waarover wordt bediscussieerd dat het wel of niet goed zou zijn voor ze.

Op dit moment krijgen mijn sluierstaarten Sera Vipagran op aanraden van een aqariumwinkel onder andere omdat dit voer ook vrij snel zinkt.

Tevens vraag ik mij af hoe vaak per dag ik moet voeren? Ik las ergens op dit forum wel 4 a 5 keer per dag, maar anderen hebben het over 1 a 2 keer. Graag jullie mening hierover.

Dank voor alle adviezen.

Als je jong zijn voer je ze zo vaak mogelijk per dag een beetje. Als ze groter worden ongeveer 2x per dag iets meer.

Hoe groot is je aquarium en hoe veel sluiers heb je?

saki-hikari-fancy-goldfish-color.jpg

Deze had ik altijd, te koop bij Dobey ( kunnen ze bestellen) en ik had nog een variant in een groen zakje. Let goed op dat je de sinking pellets hebt, heel veel hikari zinkt niet, en dat is wel nodig bij sluierstaarten. Ik voerde mijn vissen drie keer per dag zoveel wat ze in 3 minuten op konden. De Tetra korrels, daar kreeg 1 van mijn vissen steeds gasvorming ( zwemblaasprobleem) van, dit was over toen ik overstapte op Hikari.

Bedankt voor de info, ik zag dat deze eventueel ook via internet te verkrijgen zijn mocht het niet lukken via een dobey. Hoe lang deed je ongeveer met zo'n zak?

Dat sluiers geen drijvend voer mogen is een misvatting. Het kan geen kwaad, als het maar kwaliteitsvoer is.

Ok dat had in inderdaad ook gelezen. Maar wat noem jij dan kwaliteitsvoer? Merken?!

Hikari en A Plus, hoewel mijn vissen de laatste niet lusten.

Jones zei:
Hikari en A Plus, hoewel mijn vissen de laatste niet lusten.

Ok, bedankt voor de info. De Hikari lijkt mij wel wat om te gaan voeren.

Die van mij krijgen nu al een tijdje House of Kata (naast Hikari) en daar doen ze het erg goed op.

Bedankt allemaal, heb nu twee zakken saki hikari fancy goldfish besteld.

Nou, volgens mij kan je daar nog wel een tijdje op vooruit!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan