Voer voor jonge vissen?


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hallo allemaal, Ik vroeg mij af wat ik het best kan voeren aan net geboren cory's?. Ik was aan het kijken naar van die diepvries blokjes maar ook daarin is erg veel keuze...
 
het kleinste diepvriesvoer die ik ken zijn bosmiden. Dit zou klein genoeg moeten zijn voor cories van enkele dagen oud.
Verder is infuus zeer handig. Gewoon wat catappa (of andere)bladeren op de bodem leggen.
Daar kunnen de jongen in schuilen en zal er ook eten "groeien"
 
Klein stukje viformo tablet fijn wrijven. Na een weekje net uitgekomen artemia. Overgebleven voer weghalen ivm schimmel.
 
I don't know, maar wat je anders ook kan proberen: sera immunpro mini. Dat zinkt naar de bodem en wordt daar zacht. Als je het fijn maakt, moet het wel te doen zijn voor baby's. Sera brengt het zelf op de markt als zijnde "opgroeivoer"; er zit veel eiwit in en zo. Mijn vissen doen het er goed op.
 
Hallo @KevinMi hoe is het afgelopen met het voeren van de babyvisjes? Zit nu zelf met baby cory's en vraag me af wat ik ze kan geven. Ik heb jbl nobil fluid artemia, dat is soort stofvoer in een potje, en voerde ze vandaag nrt uitgekomen artemia. Wil graag wat varieren. Wat heb jij ze gegeven uiteindelijk?
 
@Eva&Rosa ik gebruik voor de jonge cory's altijd dit voer van Aquabeek, werkt uitstekend (gebruik een klein maatschepje en dan doe ik het voer in een cupje met lauw/warm water, zodat het niet meer uitzet in de buikjes van de cory's).
 
Hallo @KevinMi hoe is het afgelopen met het voeren van de babyvisjes? Zit nu zelf met baby cory's en vraag me af wat ik ze kan geven. Ik heb jbl nobil fluid artemia, dat is soort stofvoer in een potje, en voerde ze vandaag nrt uitgekomen artemia. Wil graag wat varieren. Wat heb jij ze gegeven uiteindelijk?
Hey, De visjes deden het goed op de Liquifry en daarna ben ik overgegaan naar Tabimin pilletjes die ik fijngestampt heb!
 

Terug
Bovenaan