Gupppyyy zei:
Ik had hetzelfde probleem met een van mijn vuurtetra's. Hier werd mij toen bosmiden aangeraden uit de diepvries, maar die heb ik nergens in de buurt kunnen vinden. Heb toen cyclops meegenomen uit de LFS en dat krijgen ze prima naar binnen. De meesten hier eten ook prima van levende artemia, die bijten ze gewoon in stukjes.
Daarnaast voer ik ze vlokvoer wat ik heel fijn wrijf tussen m'n vingers en heel fijn granulaatvoer.
Deze week voor het eerst rode muggenlarve gevoerd, meer voor de andere bewoners, maar de meeste tetra's eten gewoon mee. Ook de muggenlarven bijten ze in stukjes voordat ze opgepeuzeld worden.
Dan zal het vanzelf wel goed komen, denk ik
🙂
Cyclops diepvries heb ik ook.
Verder heb ik ook diepvries Rode muggenlarven en diepvries Daphnia en diepvries Mysis.
Ze vallen op zich wel aan op het droog-voer, maar ze lijken er vervolgens niks van te eten.
Ze nemen de korrels in hun bekje, maar spugen ze weer uit.
Met vlok-voer net zo.
Heb ook Micro-vlok voer ( poeder) en ook bij deze nemen de meesten het in hun bekje en spugen het weer uit.
Ze scharrelen wel op de bodem en tussen de planten.
Ik kijk ook regelmatig of ik poepjes zie die ze bijna laten vallen.
( Dat zou toch een teken moeten zijn dat ze eten, dacht ik zo ? ).
Bij de wat grotere Vuurtetra's zie ik dat heel soms.
Bij de kleintjes zie ik dat niet.
Het zal vast wel goed komen, hoop ik.
Onderstaande kan ik ook eens gaan proberen.
Las dat dat wel vaker toegepast wordt.
Nu bied ik elke dag voer aan, maar ze lijken er dus weinig tot niks van te eten.
Misschien dat ik ze eens ��n dag niet moet voeren?
Dan zullen ze de dag erna vast honger hebben en wie weet dat ze daarna wel gewoon gaan eten?
Nou ja,.. zoals ik al zei,.... het komt vast wel goed.
Ben alleen bang omdat ik ze dus eigenlijk niet zie eten, dat ze verhongeren of zo.
Maar las elders dat als ze echt honger hebben ze echt wel eten.
Ik bied afwisselend en verschillende soorten voer aan, dus het moet gewoon goed komen
🙂