Wat is er nieuw

voer voor L007

• Onderwerp starter Onderwerp starter 400liters
  • Startdatum Startdatum
4

400liters

Guest
Hallo mede forummmers.

Ik heb al enige tijd een L007 in mijn aquarium rondzwemmen.
Hij begint nu al aardig serieuze vorm aan te nemen :petjeaf: maar ik zit eigenlijk een beetje met de vraag wat ik hem het beste te eten kan geven.

ik voer regelmatig gemalen runderhart aan mijn discussen en daar snoept hij wel een beetje van mee maar daar kan hij niet echt bij omdat de discussen dit meestal opeten voor hij erbij durft te komen.

Dus wat kan je zo'n beest zoal te eten geven?

Gr Rolf

Al enige tijd?
En dan kijk je niet wat hij nodig heeft???

Piranha-Info.com� :: Galaxias Pleco

Vampier Pleco, L007, L029 ... soort minder kieskeurig, en zal hij in veel gevallen
ook plantaardig voer tot zich nemen: denk aan items als algen, algentabletten, ...
www.piranha-info.com/default.php?lang=nl&id=L029

Dus wat kan je zo'n beest zoal te eten geven? ????
Dat zoek je dan toch even op?

ja ik voer ook wel alg tabletten vanwege mijn pleco die er ook in woont en daarnaast nog wel eens van die Wafers van tetra, maar hij knaagt nu vooral in mijn achterwand van het aquarium en ik hoop hem wat dat betreft op andere gedachten te brengen, daarnaast begint hij nu dus aardig groot te worden dus ben ik benieuwd wat ik hem qua vlees achtige dingen kan geven aangezien dat eigenlijk zijn hoofd voer is.

Gr Rolf

Het is een Carnivoor,dus gekookte mossel. muggen larven.

Deze Plecostomus-soort is een carnivoor: een korte blik op het gebit zegt voldoende: de scherpe tanden hebben soorten ut dit geslacht, Leporacanthicus, de bijnaam Vampier-Pleco's (Duits: R�sselzahnwels) bezorgd. Deze soort accepteert dan ook een heel scala aan vleesvoer, waaronder zaken als muggenlarven, bloedwormen, krill, garnalen, mosselen en zelfs visvlees.
Eenmaal geacclimatiseerd wordt deze soort minder kieskeurig, en zal hij in veel gevallen ook plantaardig voer tot zich nemen: denk aan items als algen, algentabletten, en gewassen (en eventueel geblancheerde) groenten als komkommer, sla, erwten, spinazie, aubergine en courgette.
Naast het aannemen van aangeboden voedsel lijkt deze soort in het aquarium ook zelf actief op zoek te gaan naar voedsel: regelmatig kan ik mijn exemplaar observeren tijdens deze activiteit. Het lijkt er namelijk op dat de Galaxias Pleco naast een weinig kieskeurige carnivoor ook een soort 'filter feeder' is: het dier schuurt dan in een snelle voorwaartse beweging door het substraat, om vervolgens langzaam achteruit door de zojuist gecre�erde geul te bewegen. Daarbij wordt de enorme zuigbek gebruikt als een net, om opgewervelde materiaal op te zuigen: voedsel wordt doorgeslikt, oneetbaar materiaal zoals stukjes hout of grind worden via de kieuwopeningen weer afgestoten.

Hij hoort eigenlijk niet bij discussen.

Deze vraagt een flinke stroming. en discus niet,toch?

Zal deze vis ook kleine visjes pakken als hij de kans krijgt?

Het feit dat hij serieuze vormen aanneemt bewijst wel dat hij zat krijgt
Discussen zijn ook gewoon varkens en laten echt genoeg over voor de bodem bewoners, al zien wij dat niet 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan