Volg mij in mijn allereerste aquarium avontuur! (60cm Juwel Primo 70) (Stann)


Geen dank, wat betreft die ene vis. Het kan snel gaan, maar zo snel......

Was het 1 van de dikkere of dikste?

Gr. Ed

De dikkertjes zwemmen nog vrolijk rond en vertonen geen afwijkend gedrag ten opzichte van de slanke vissen. De dikte neemt alleen helaas nog niet af, dus ik hoop dat die er nog bovenop gaan komen. Er was een vis die wel minder actief was, ook tijdens het voeren. Ik ben er vrij zeker van dat dat de vis is die is verdwenen nu. Daarom denk ik ook dat de kans groot is dat hij is overleden. Zoals de vis er gisteren uit zag wilde ik hem zelf al binnenkort uit zijn lijden verlossen mocht dat niet veranderen, maar ik denk dus dat hij helaas zelf al het loodje heeft gelegd.

Ik hield het dus al goed in de gaten, omdat ik, mocht de vis dood gaan, die zo snel mogelijk uit de bak wilde halen (voor eventuele ziekten in de dode vis). Maar als ze hem hebben opgegeten kan ik daar helaas weinig meer aan doen..
 
Kijk even goed of je een olieachtig laagje gaat krijgen op je wateroppervlak mocht je de vis niet vinden. Als dat zo is is de kans dat hij nog in je bak zit groot.
 
Kijk even goed of je een olieachtig laagje gaat krijgen op je wateroppervlak mocht je de vis niet vinden. Als dat zo is is de kans dat hij nog in je bak zit groot.
Oke! Ik ga het goed in de gaten blijven houden. Nog steeds niet gevonden dus ik ga er wel van uit dat hij is opgegeten. Zo groot is de bak niet dus het lijkt me erg sterk dat hij ergens verstopt zit zonder dat ik hem heb kunnen vinden.
 
Zojuist toch gevonden na nog een keer goed zoeken. Hij lag dood achter/half onder een steen. Zo te zien is er niet aan gegeten door de andere vissen. Deze had ook een te dikke buik, maar er zijn er zeker 2 met een dikkere buik dan deze. Behalve de dikke buik valt mij niets op, iemand die wel iets raars ziet? Iets waar ik nu voor op moet passen? Bepaalde acties die ik nu moet ondernemen?
20210517_191954.jpg
20210517_192015.jpg
20210517_192034.jpg
20210517_192049.jpg
 

Terug
Bovenaan