Volglas aquarium kopen


myuktrains

Active member
Lid geworden
9 oktober 2017
Berichten
25
Leeftijd
43
Ik wil over enkele maanden een eigen aquarium kopen. Ik heb twee opties, een volledig aquarium kopen (Juwel rio 125 bijv) of een volglas aquarium kopen en die dan naar eigen wens samen stellen (c02, filtratie, verlichting enz).

Ik kies voor optie 2 wat voor mijn financieel aantrekkelijker is (maar niet de goedkoopste).

Mijn vraag is nu waar kan ik een volledig verkit/verlijmd volglas aquarium kopen? Het enige adres wat ik gevonden heb die volglas aquariums verkoopt is Hornbach (de Hagen Marina aquarium). Het aquarium wat ik zoek mag max 1 meter lang zijn. Geen zelf bouw of op maat gemaakt aquariums. Het liefst een aquarium zonder verlichting en afdichtingsplaten (zoals de Hagen Marina aquarium).

Gr,
Martijn
 
De dichtstbijzijnde winkel voor mijn is Coenen in Best. Ik zal daar eens kijken wat zij allemaal hebben. En anders ga ik voor de Hagen 80 x 35 x 40 van Hornbach.

Maar ik blijf zoeken....
 
Met de kleinere bakken van Hagen Marina zijn wel slechte ervaringen wat betreft de kit.

Bij mij liet die spontaan los na een paar jaar (3???), ik weet ook iemand die een lekkende bak had van dit merk.
 
Ik heb ook de slechte ervaringen van die hagen bakken gelezen. Is het nakitten met silicone-kit dan misschien een optie?

Ik heb al een bak van 50 x 30 x 30 van hagen met enkele soorten vleesetende planten erin waar ook continue een laagje water in staat. Hier heb ik gelukkig nog geen lekkages kunnen ontdekken. Is natuurlijk geen vol aquarium met water natuurlijk.
 
Nakitten? je bedoelt extra kit over de al bestaande laag?
Nieuwe kit hecht niet goed uit al uitgehard kit, dus nee.
 
Mijn advies, blijf weg van de Hagen bakken. Ik zag destijds een stukje kit bij de bovenrand los zitten, trok er aan omdat ik argwaan had en zonder enige kracht trok ik er een “dropveter” aan kit vanaf. Deels was dat kit die tussen de ruiten vandaan kwam.

Dat is nu juist de plek waar de ruiten aan elkaar moeten hechten. Enerzijds om de boel waterdicht te houden, anderzijds om de ruiten aan elkaar te plakken.
De kit die je aan de binnenkant ziet, meestal uit gestreken doet wat dit betreft niets.

Dat bakje had kunnen gaan lekken of nog erger, uit elkaar kunnen klappen.
 
Deze zin snap ik niet helemaal.

Daarnaast is een bak op maat laten bouwen en zelf een kap en meubel maken niet duurder dan een compleet nieuw aquarium.

https://www.aquariavanwolferen.nl/Prijzen-Volglas-Formica
Vrij duidelijke zin als je het mij vraagt..
TS wilt gewoon de beste waar voor zijn/haar geld.
Goedkoop is vaak duurkoop en onderhevig aan upgrades, als je meteen alles een maatje groter/zwaarder/mooier koopt dan je voor ogen hebt is het niet de goedkoopste oplossing maar heb je het minste risico op aanpassingen etc wat uiteindelijk meer gaat kosten dan de initiële aanschaf van de goedkoopste optie
 
Zoals als jij het verwoord klink het logischer ja.

Financieel aantrekkelijker zou bij mij betekenen goedkoper, en niet duurder.
 
Je bent sowieso het goedkoopste uit met een Juwel omdat die online tegen kostprijs worden verkocht.
 
waarom geen complete bak kopen op marktplaats. alles wat je niet wil gelijk terug er op of in de reserve bak.

ws goedkoper dan een losse bak nieuw kopen. en je gewoon een juwel of aqualantis kopen.
 
Een aquarium laten bouwen door Coenen is natuurlijk ook een optie. Op marktplaats een aquarium kopen? Nee liever alles nieuw dan tweedehands.
 
http://www.aquariumkopen-zorona.nl/

Ik heb mijne hier laten maken. Let wel op dat er stabilisatie strips worden gebruikt over de gehele breedte en lengte. Ik heb aan de achterkant gevraagd of hij 2 cm in de hoeken vrij kan laten ivm mijn filterstangen. Hij heeft hem toen ook bezorgt tegen een zeer schappelijke prijs en geholpen om hem op de kast te plaatsen. Je moet wel wat geduld hebben met email en het bezorgen. Duurde bij mij totaal een week of 3.
 

Terug
Bovenaan