Wat is er nieuw

Volglas aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Larske
  • Startdatum Startdatum
L

Larske

Guest
Ik heb ooit eens een 60cm aquariumpje nieuw voor weinig geld gekocht. De lichtkap heb ik ondertussen al eens vervangen voor een Juwel Monolux 60, maar de bak is nog origineel.

3 jaar later zitten er behoorlijk wat krassen op de bak. Omdat ik geen zin heb in een grote investering in een compleet nieuw aquarium ben ik zoekende naar alleen een vervangende bak.

Vandaag was ik bij de Petsplace om de hoek en zag ik dit staan.

559004_medium_4.png

De glasdikte is 6mm.

Verschil met mijn huidige aquarium is dat daar nog een zwarte kunststof rand boven en onder om de glazen bak zit, deze heeft dat niet.

Iemand ervaring met dit soort bakjes, is dit een goede vervanger voor mijn huidige bakje of laat dit kwalitatief te wensen over?

Die zwarte randen zitten er op...omdat tijdens het stoten..tegen een kast of wijl aanrechtblad...het glas kan beschadigen cq scheuren.

Een tweedehands aquarium van 60cm is ook wel te verkrijgen voor �30, en dit vaak met lichtkap en toebehoren. Ik zou dan eerder hiervoor gaan dan enkel een vol glas aquarium voor �35. Tevens zal een vol glas aquarium van 60cm mogelijk bij aquarium bouwers wel goedkoper zijn aangezien je ook nog �8 verzendkosten hebt. Bij aquariumbouwers wordt het niet verzonden denk ik.

Bedankt voor jullie reacties. Ging mij vooral om het stuk stevigheid / kwaliteit. Maar daar hoor ik niks nadeligs over.

Ik ga vanmiddag ook even kijken bij de Hornbach, daar staan soortgelijke bakken voor 22 euro. Dus dat scheelt weer in de portemonnee.

mnFDIGJCqNrbX18-Ax-TAqbzBTA9QozO.jpeg

En gevonden. 21,50 euro, achterwand 12,50 euro, lijm voor 5 euro.

Lichtkap gaat over van m'n oude bak, dus voor 39 euro weer helemaal klaar.

Koopje. Om krassen in het vervolg zover mogelijk te voorkomen, in ieder geval geen algenmagneet gebruiken, maar een pluk filterwatten bijvoorbeeld. 🙂

Larske zei:
cj2HeQ1ZZxE8HopcNiR2pWl07cG44F00.jpeg

En gevonden. 21,50 euro, achterwand 12,50 euro, lijm voor 5 euro.

Lichtkap gaat over van m'n oude bak, dus voor 39 euro weer helemaal klaar.

Dat is niet duur :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan