Volgorde verlichting?

Steveroni

Member
Lid geworden
14 februari 2019
Berichten
12
Leeftijd
40
Beste aquarianen,

In mijn 450 liter bak heb ik 3 led balken. 1 bredere met voornamelijk wit rood/paars licht, en 2 smallere waarvan 1 groene tinten heeft en eentje wit.

De balken zitten op een tc420 controller dus maken gaandeweg (vooral de avond) gebruik van hun specifieke kleur.

Ik vraag mij af wat nu de eigenlijke en juiste volgorde is, mocht deze er zijn. Ik heb het nu naar mijn smaak ingericht (ook erg belangrijk) echter kan ik mij zo voorstellen dat er nog een licht logica achter schuil gaat. Is hier een regel in of is het voornamelijk wat je mooier vindt? Het is mijn eerste bak met led verlichting dus kan nog wel wat leren.
 
Mag ik jou v.ragen welke led's je aanstuurd met de tc 420.
gr.bert
 
Lastig te zeggen, ik heb ze gekocht samen met de bak. Ik kan er morgen eventueel een foto van maken, staat geen merk op voor zover ik weet.
 
Van voor naar achter van de bak
 
Als je een plantenbak hebt is het denk ik wat te weinig qua spreiding, maar ook ik ga eerst ff de foto’s afwachten.

Volgorde van plaatsing maakt Opzich niet veel uit, met tl kan het wat uitmaken als je een plantenbak hebt en verschillende kleuren gebruikt.
Maar led kan je per kanaal aansturen en zo op kleur mengen als het ware
 
Terug
Bovenaan