Volle plant voor straatje


W

WillemB.

Guest
Dag allemaal,

Ik ben weer wat gaan schuiven in het aquarium. Wat minder hout, en meer planten.
Nu wil ik naast een aantal echinodorus een wat vollere plant gaan neer zetten.
Nu zat ik te denken aan de vaantjesplant, die is denk wel mooi in vorm te knippen van laag naar hoog, en te gebruiken voor een mooie straat.
Nu is dit echter een aziatische plant, en heb verder enkel Zuid Amerika planten staan.
Dus, of ik moet over naar een mengsel van planten, of misschien iets anders.
Weet iemand misschien een goede volle plant die mooi te snoeien is van laag naar hoog?

Zat ook nog aan een limnophila aquatica, maar die is wat groot.

Eventueel wil ik voor de kleur een ludwigia mini super red neerzetten, mooi voor het contrast. Kan goed naast een lichtgroene plant denk.

Ik hoor het graag welke suggesties jullie hebben.
 
Dat ziet er uit of je er een mooie volle bos me kan maken, wel vaak snoeien inderdaad.
De blaadjes vind ik wel mooi dat ze slank zijn, mooie tegenhanger voor de grote bladen van de echinodorus.
 
Als blikvanger de Ludwigia sp. White. Echt een bijzonder mooie plant. DEZE

Als contrast is deze ook mooi en Persicaria praetermissa Ruby. ook deze blaadjes zijn mooi slank. Blijft ook redelijk aan de bodem ( 5 -10 cm ) met veel licht. DEZE
 
Dag allemaal,

Na de suggesties ben ik even geleden toch voor de sterrenkruid en de ludwigia mini super red gegaan.
Ik wilde bij deze nog even het resultaat delen zoals het er nu bij staat.
Las op internet dat het sterrenkruid hard groeit, valt bij mij nog wel mee, misschien toch nodig om klei bij de wortels te stoppen.

20200128_175944.jpg
20200128_175944.jpg
 

Terug
Bovenaan