Wat is er nieuw

Volledige voeding voor Corydoras

• Onderwerp starter Onderwerp starter Annie
  • Startdatum Startdatum
A

Annie

Guest
Wat is een volledige voeding voor Corydoras?

Ik zag deze:

Hikari Sinking Wafers.

Corydoras heeft behoefte aan dierlijk voedsel.
Hikari Tropical Sinking Wafers - A Scientific Diet For Catfish ...

Sinking Wafers were specifically developed for corydoras catfish, loaches and
other bottom feeders after extensive research into their nutritional requirements ...
www.hikariusa.com/diets/sinkingwafers/

Dus?????
Wil het niet zeggen,dat ze ook echt dierlijk voedsel lusten.
Dus af en toe ,kan het best.

Ik geef van alles door elkaar, zodat ze genoeg variatie binnen krijgen.

Merk Tetra;
Pleco tablets
Tabimin
Multi wafers
Wafer mix
Vlokvoer.

Daarnaast nog diepvries voer.

Bertus zei:
other bottom feeders after extensive research into their nutritional requirements ...

Tja Bertus,

Als ik mijnheer Hikari was zou ik dat ook zeggen van mijn eigen produkt, maar dit lijkt meer op een slager die zijn eigen vlees keurt. Ik zou dus nooit wat dat betreft afgaan op artikelen die door de producent zelf geschreven zijn. Die zouden wel gek zijn om hun eigen produkt af te kraken

Duidelijk allemaal,... bedankt 🙂

AquaVISie zei:
Bertus zei:

Tja Bertus,

Als ik mijnheer Hikari was zou ik dat ook zeggen van mijn eigen produkt, maar dit lijkt meer op een slager die zijn eigen vlees keurt. Ik zou dus nooit wat dat betreft afgaan op artikelen die door de producent zelf geschreven zijn. Die zouden wel gek zijn om hun eigen produkt af te kraken

Ja,dat is zo.

Ze zijn er ook merkloos, de helft goedkoper, bij Voer voor vissen.
Bodemtabletjes, heb ik ook.

Corydorassen hebben voornamelijk dierlijk voer nodig. Afwisseling is het beste dus ik zou niet enkel tabletten geven.

Ik lees nergens granulaat. Ook van iemand van dit forum. Ben even kwijt van wie.

Ik geef welsi gran van Tropical.

Geef ze wafers, granulaat en levend/diepvries voer.

483679altum1981_0_82_p8140028.jpg
dat is mijn Panaque Nigrolineatus.

679456altum1981_0_82_8.jpg
Otocinlus Afinis

396619altum1981_0_82_p8030028.jpg
en mijn corydoras panda

Ik varieer ook voor mijn corydorassen. en ze doen het er erg goed op.

Ik geef ook errug gevarieerd.. granulaat waaronder een paar varianten van Dr. Bassleer en micro-pallets van Hikari.. tabletten van verschillende merken en ook diepvries.. veel vari�ren met de nadruk op dierlijk, al krijgen ze af en toe ook algentabletjes.
De voeding van Hikari lijkt me op zich prima al begrijp ik maar niet waarom de granulaten-korrels gekleurd moeten zijn, en vooral.. hoe brengen ze die kleur erin? Edit: hetzelfde geld voor Granomix van JBL.. mooi gekleurd maar is dat nodig?
Heb recent gemerkt (iemand op dit forum riep dat eens) dat ze ook graag knabbelen aan een kippebotje.. 😉

Ik ben niet gelieerd, en verdien niks hieraan maar....
Mijn corydoras zijn helemaal wild van gevriesdroogde tubifex-blokjes van voervoorvis... schroefje erdoor om te laten zinken en dan is het een groot feest. Wat ze losrukken drijft omhoog voor de andere visjes.
Dus naast vlokvoer/wafers/tabletten krijgen ze die ook vaak. Daarnaast geef ik zo nu en dan diepvries.

Altum1981 zei:
396619altum1981_0_82_p8030028.jpg
en mijn corydoras panda
Is dat daar blauwalg op die steen, rechtsonder?

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan