Wat is er nieuw

Voor de kenners : Welke soort planten zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joey1994
  • Startdatum Startdatum
J

Joey1994

Guest
Beste,
In Poisson d'or heb ik diverse aquariumplanten aangeschaft die ik al had gezien op internet.
Helaas ben ik dom geweest om geen enkele benaming op te schrijven.
Kan iemand helpen met identificeren van de volgende planten?

k7Xn2DT.jpg

aix6H0M.jpg

Hier zie je 2 soortjes.

VR15PTx.jpg

JHd42Hy.jpg

Mijn bak is nog steeds aan het indraaien en dit is de derde dag dat ze erin zitten.
Ze gaan echt allemaal als een stekker.
Hoe moet ik deze snoeien?

Bedankt voor alle info!
Groetjes Joey

1_ micranthemum umbrosum
2) ludwigia palustrus x repens
3) Lileaopsis carolinensis ( lichte twijfel)
4) Alternathera reineckii "red"

Volgende keer niet de etiketten van de plantjes weggooien zonder dat je de namen hebt overgeschreven..........

😉 😉

Bedankt voor alle hulp!

De aquariumplanten groeien goed alleen de (rode) krijgt altijd nieuwe blaadjes en wortelt goed. Maar er komt een soort van lichtgrauwe niet echt bruin maar alsof er vuiligheid oplicht.
Is dit een soort alg en moet ik mij hier zorgen voor maken?

Ik geef enkel vloeibare bemesting.

Groetjes.

Eigenlijk worden de rode bladeren beetje groenachtig. En op sommige lichtgroene planten zie ik donkergroene stipjes.

Alvast bedankt!

Als de rode plant nieuwe bladeren maakt de veel minder rood zijn, dan krijgt de plant niet genoeg licht, niet in intensiteit (lumen) en niet in tijdsduur.
De lichte waas en donkergroene stipjes zijn algjes, je plant moet wennen aan zijn nieuwe leefomgeving en heeft daar tijd voor nodig. Ze stoppen dan even met groeien en daar je wel steeds voeding blijft toedienen, hebben de algjes meer dan genoeg te eten....!

Als de rode plant nieuwe bladeren maakt de veel minder rood zijn, dan krijgt de plant niet genoeg licht, niet in intensiteit (lumen) en niet in tijdsduur.
De lichte waas en donkergroene stipjes zijn algjes, je plant moet wennen aan zijn nieuwe leefomgeving en heeft daar tijd voor nodig. Ze stoppen dan even met groeien en daar je wel steeds voeding blijft toedienen, hebben de algjes meer dan genoeg te eten....!

Als ik het dan goed begrijp moet ik stoppen met vloeibare bemesting bij te steken?

Nee, want je kunt niet bepalen wanneer de plant weer begint met groeien en dan moeten de voedingsstoffen wel ruim aanwezig zijn. Ik geef alleen de reden van de algvorming voor je aan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan