Wat is er nieuw

voorbeelden verzocht mooie volledig rode solitaire plant

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven51
  • Startdatum Startdatum
S

Steven51

Guest
Hallo allemaal,

Mijn bak zit nog in de opstartfase, de planten staan er nu zo'n 2 weken in en lijken het vooralsnog goed te doen. Er is wel wat draadalg gekomen maar dat lijkt inmiddels alweer tot stilstand te zijn gekomen, het wordt niet steeds meer. En wat nog in het oog springt haal ik vandaag weer weg.

Wat ik in mijn bak nog mis is een mooie geheel rode plant, dus die echt overal rood is. Ik heb er wel een rode tijgerlotus in staan maar die is niet geheel rood.

Wie zou mij wat voorbeelden kunnen geven, liefst met een foto erbij voor de beeldvorming en de naam (ik ben zelf erg slecht in het onthouden van de Latijnse namen) van enkele planten die echt volledig egaal rood zijn? Ik heb nog wel een plekje waar ik zo'n plant mooi in het oog springend kan neerzetten. Ik heb ruim voldoende licht, CO2 en meststoffen en op aanvullend ijzer ben ik ingesteld, dat vindt de lotus ook fijn.

Graag jullie reacties.

Mvg,
Steven.

Bedankt Ton maar ik zie op de foto dat die ook groene pigmenten heeft, ik bedoel echt planten die volledig rood zijn, dus ook beide zijden van de bladeren.

Misschien is Deze nog wat meer rood?

Die komt idd heel aardig in de richting, nog meer voorbeelden ? Altijd leuk als er wat te kiezen valt....

Ik ben bang dat roder niet in de onderwater natuur voorkomt, maar succes, als je in google op Alternanthera zoekt in afbeeldingen zal je er nog wel een paar tegen komen.

Je laatste voorbeeld is ook rood genoeg Ton, bedankt daarvoor, maar ik bedoelde met andere voorbeelden meer eventueel andere roodtinten, bladvorm etc. Dan valt er wat te kiezen wat ik het mooist in mijn bak vind staan. Ik weet van eerdere foto's bijvoorbeeld dat er ook zijn die zelfs qua kleurtint richting paars gaan (alleen zijn die dacht ik bepaald niet makkelijk te houden en de naam zou ik ook echt niet weten). Dus in die richting zouden nog wat voorbeelden welkom zijn.

De rode plant rechts midden is de Rotala Macrandra , bij mij wordt hij mooi rood
Het is geen makkelijke plant
432953johnny_boy_0_85_2016051.jpg

Groet John

Mooie bak John, bedankt. Die rode zet er ook goed uit. Ik weet dat de rode planten extra ijzer nodig hebben naast de andere voedingsstoffen, die zal ik ook zeker geven.

Ik weet ook dat een aantal rode planten inderdaad niet makkelijk zijn en aangezien ik mezelf niet tot de gevorderde aquarianen reken en ik geen voedingsbodem heb (wel zeker voedingstabletten erbij zal zetten) ben ik wel benieuwd welke rode plant zoals ik bedoel bij mij een goede kans van slagen heeft.

Ziet er ook goed uit ypoc. Die heb ik inderdaad ook gezien. Die lijkt dus wat minder moeilijk ? Overigens wat is een "noob" ? 🙂

Wel noob betekend eigenlijk gewoon beginneling, maar meestal iemand die er niets van bakt 😛 haha

Maar is idd wel makkelijk, groeit goed, hoe meer licht hoe roder de plant word.

Haha dan ben ik ook een noob, lees beginneling. Niet letterlijk maar tot aan mijn doorstart was het mij niet gegeven prachtige op kleur blijvende goed groeiende planten te hebben. Hoop dat dat nu een stuk beter gaat.

Ammania senegalensis, Nesaea sp. (moeilijker plantje), Ludwigia palustris om er maar een paar te noemen.

Groet,
Ben.

De Neppes plastica, is een erg sterke plant!

lP0TixN3CDZJ2ssJIrHpip3lXJnpQpsj.jpeg

Worden nogal wat stengelplanten genoemd hier. Die worden doorgaans toch in een groep geplaatst, wat lijnrecht tegenover 'solitair' staat.
Steven, wat was precies je bedoeling? Voldoen stengelplanten in groep geplaatst ook aan je wensen?

Mijn bedoeling is primair een solitaire maar elders in de bak (zou ik even wat moeten verzetten) een mooie volrode stengelplant erbij lijkt me ook niet verkeerd. De solitaire is meer bedoeld voor de voorkant en hoeft dus niet heel hoog te worden.

Ik ken geen planten di eecht volledig rood zijn eigenlijk.

Mijn bak is overigens 1.45x40x50 dus ik kan niet heel veel diepte cre�ren. Overigens vind ik dat langwerpige, want dat komt met deze maat wel extra tot zijn recht, wel mooi uitkomen zo. Maar ooit wil ik nog een keer naar eentje met 50 cm diepte. Eerst maar eens een aantal jaar kijken hoe dit gaat draaien (nu 2 weken met planten lichte visbezetting) en de bak zelf heb ik al heel lang, het is een doorstart.

Lijst van rode en roodgetinte planten.

Bedankt voor het meedenken. De planten die ik overigens al als voorbeeld heb gekregen vind ik behoorlijke rode bij zitten hoor, maar dat zijn inderdaad wel veelal stengelplant en.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan