Voordelig zwart zand?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Voor een zoals het nu lijkt 150cm aquarium, zoek ik zwart zand.

Dat is vrij duur als ik op Google zoek.

Wie weet waar voordelig zwart aquariumzand te koop is?
 
Het is voor in mijn nieuwe sluierstaart-bak.

Gewoon zand is ook goed, maar zwart zand kleurt zo mooi.
Komen de vissen ook mooier uit.
 
Als ik zoek met Google kom ik nog wat andere webshops tegen.
O.a. AquastoreXL.
Maar geen idee of dat echt zand is of niet.
 
JBL heeft ook een zwart zand, kom even niet op de volledige naam. Wordt verkocht als 'black' maar is onder het licht eerder heel donker grijs. Dat van Hornbach oogt veel zwarter.

Edit: JBL Sansibar Black
 
Bij het zand van de Hornbach weet je iig zeker dat je goed spul in huis hebt.

aanraden is om het wel heel goed te wassen, oogt in de emmer niet vies maar toch hoor ik regelmatig mensen met een hele mistige bak na het toevoegen van dit zand zonder het goed te wassen. zelf was ik het altijd overdreven veel maar heb dan wel altijd (bijna) meteen een heldere bak :!

Maarja, dan ben je gauw zo'n 70euro kwijt terwijl je met normaal filterzand rond de 20euro zit :juggle:
 
Ik heb het niet voorgewassen en weinig last gehad maar goed wellicht heb ik geluk gehad.
 
Als ik filterzand van Wildkamp ingeef op google dan krijg ik dit te zien:

Sorry, we kunnen de pagina niet vinden...
Deze pagina is niet beschikbaar of bestaat niet (meer).

Uiteraard helpen wij u graag te vinden wat u zoekt,
daarvoor kunt u het bovenstaande zoekbalk gebruiken
of navigeer verder met de productgroepen aan de linker zijde.

Zou dit dan soms betekenen dat ze daarmee gestopt zijn :S
 
Het zinkt uiteindelijk wel allemaal, maar bij mijn weten is er ook geen echt zand dat zwart is. Ik heb hier ergens gelezen, weet alleen niet meer waar, dat het altijd van ander materiaal gemaakt is. Misschien dat iemand anders het nog weet.

Het zwarte “zand” van JBL is bijvoorbeeld heel zwaar en compact in vergelijking met filterzand of het zwarte “zand” van Hornbach.
 
Zwart is mooi in vergelijking met het mooie groen van de planten maar geef mij maar gewoon filterzand,nooit problemen mee.
 

Terug
Bovenaan