Wat is er nieuw

Voorgrond tapijt/plant Dennerle 60

• Onderwerp starter Onderwerp starter Justinvd
  • Startdatum Startdatum
J

Justinvd

Guest
upload_2018-2-28_21-58-11.png

Weet iemand een goede plant voor de voorgrond/tapijt. Ik heb voeg geen CO2 toe, dennerle bodem en voeg vloeibare voeding toe. Misschien dat ik ooit vloeibare CO2 toevoeg als dit de planten veel zal helpen.

Ik zat zelf te denken aan:
  • ELEOCHARIS PARVULUS (DWERG NAALDGRAS) of normaal Naaldgras
  • Saggitaria Sabulata
  • Marsilea crenata
Zijn er nog andere en welke van deze is het makkelijkste? De dennerle is namelijk 42 cm hoog, dus redelijk hoog maar licht zal er wel voldoende zijn neem ik aan. Ik vind zelf naaldgras het mooiste, vind een grasachtig tapijt het mooiste bij dit design

Ook is er de vraag als ik deze koop kan ik dit dan het beste kopen als mat en dan in stukken planten (Goedkoper) ,in vitro en dan los planten of losse potjes kopen en vervolgens los planten.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Sagittaria Sabulata doet het hier in de nano s zonder co2 ook goed.

Klopt, maar het wordt dan ook best wel hoog voor een tapijtje. 😉

Sagittara is een leuk plantje en bedekt de bodem veel, maar wordt niet echt een "tapijt".

Naaldgras heeft dacht ik wel Co2 nodig.

Je zou kunnen kijken naar Micranthemum monte carlo;
https://www.aquaessentials.co.uk/blog/2015/05/micranthemum-monte-carlo-care.html

Is de monte carlo niet nog lastiger dan naaldgras, tenminste dit dacht ik. Volgens mij is dwerg naaldgras ook lastiger dan normaal naaldgras, dus eventueel kan ik normaal naaldgras nemen. Ik kan wel vloeibaar CO2 toevoegen als dit veel helpt, maar ik heb geen ruimte op de eettafel voor een co2 set.

Flourisch excel of Easycarbo, zou je dan kunnen toevoegen. Zelf heb ik de eerste staan welke als alternatief voor Co2 in een bakje gebruik. Naaldgras kan inderdaad makkelijker zijn dan Monte carlo als het eenmaal aanslaat. Wel regelmatig "maaien" om de groei te bevorderen.

Verwacht in deze niet te veel van "vloeibare Co2" dit is geen Co2 maar een koolstof toevoeging, ik neem aan dat je daarbij Carbo bedoeld.

Verwacht in deze niet te veel van "vloeibare Co2" dit is geen Co2 maar een koolstof toevoeging, ik neem aan dat je daarbij Carbo bedoeld.
Klopt weet daarom ook niet of het handig is

Ja hangt mede af van het licht maar het kan wat hoger worden inderdaad.
Het is een mooie plant maar heb het idee dat bij mijn scape een gras look mooier zal staan. Sagittara is mischien wel te dik hiervoor

Je moet nemen wat jij het mooiste vindt Justin🙂

Je moet nemen wat jij het mooiste vindt Justin🙂

ik vraag me alleen af of naaldgras wel haalbaar is, en stel ik koop een van de 2 moet ik dan losse potjes kopen en los plaatsen of een tapijt en dat vervolgens los plaatsen. Of in vitro

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan