Voorgrondplanten in de bodem zonder CO2, weinig licht


Tessahol99

Well-known member
Lid geworden
11 februari 2019
Berichten
579
Leeftijd
24
Locatie
Ede, Nederland
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar leuke voorgrondplantjes in mijn low-light, low tech betta aquarium. Wel voeg ik plantenvoeding toe, maar de licht en co2 behoefte moet laag zijn.
Het liefst wil ik een plantje voor in een azie biotoop, dus bijv. cryptocoryne zouden kunnen, maar ik kom er niet echt uit wat nou de behoefte van alle verschillende soorten is, heeft iemand tips?
 
Ik vind zelf sagittaria subulata altijd erg fris en leuk, makkelijker met licht en voeding, speelse vorm en frisse kleur.
 
Anubias nana?

Of deze
Erg leuk en makkelijk plantje

Cryptocoryne is ook leuk idd, maar sommigen kunnen best fors worden, de Beckettii is wel een leuke
De wendtii zou ik niet nemen die worden behoorlijk hoog
 
Anubius nana moet op hout gebonden worden toch? ivm. het rotten van de wortels. Ik heb dit plantjes al in het aquarium aan mijn stuk spiderwood. Groeit enorm hard.
 
Dit is het plan, al ben ik nog hard opzoek naar opvullen van de gaten en een vervanging voor het belgisch groen.
De anubias nana, belgisch groen en braziliaans klimop zijn momenteel de enigste planten die er al in zitten. (En de drijfplantjes) dus de rode stukken ben ik momenteel naar opzoek en dan nog een low-light background plant als vervangen voor het belgisch groen.
C411790F-E08A-4F37-8C8A-1ADAD12BDE58.jpeg
 

Terug
Bovenaan