Voorpret 3


Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Berichten
1,153
Leeftijd
65
Locatie
Gorredijk
20201125_211329.jpg

De huidige situatie, Home 60 met flink wat diertjes erin

Mjaaoh da ga ni ey

Vanavond komt er een bejaarde Lido 120 en rond dit weekend ergens, een nagelnieuwe Lido 120
Spulletje gaat met zijn allen en alles eerst in de bejaarde dan kan ik in elk geval op mijn akkertje de nieuwe aanpassen veranderen miss een achterwandje maken

Wensen zat maar ook eisen..
Origineel filter gaat eruit, originele lampen gaan er ook uit
Filtertje wordt na wat heen en weer gedenk toch een Eheim 150 (12/16mm)
Lampen wordt een Multilux Spectrum met controller
Achterwandje ben ik nog niet uit, wil best wat maken maar dan wel weer totaal anders dan die hele mooie vorige, ontbreekt me ook nog even aan wat ideeën, of beter gezegd teveel ideeën lol

De lido komt op dit kastje die al behoorlijk lang geleden plekje gaf aan mijn toenmalige MP140 literbakje (há zullen de ouwe knarren denken, ja dat heet nu Eheim da's wel lang geleden)
De pootjes zijn niet zo fragiel als het lijkt, ze zijn tot bovenin uitgeboord en er zitten 8mm stalen pennen in tot boven aan toe

Nou bij deze aftrappen dus maar voor mijn daadwerkelijke allerlaatste aquarium :D
 
Laatst bewerkt:
succes Martin, enne... volgens mij moet de ene een lido 200 zijn?
 
succes Martin, enne... volgens mij moet de ene een lido 200 zijn?

Bedankt mevrouw Annemarie :r

Nope 2 keer een 120, groter kan niet op dat kastje die maar 65 cm breed is

Die bejaarde gaat dan na de tijd wel weer op marktplaats waar die ook vandaan komt (€50 euri, was toch wel een koopje)
 
De eerste moves..

Manmanman wat een dag

Ik had voor een paar tientjes via MP een oude lido 120 op de kop getikt
Om daar zsm mijn bestandje in te zetten, want is gewoon te gek 3 volwassen Kuhli's op 40cm en dan nog een zooitje gupjes en garnaaltjes enz
Dus bakje 3/4 leeg om het water in die ouwe lido te doen samen met het draaiende filter

É voila, problem nummero uno
Kastje ga ik niet aandurven, na al die jaren zit mij er te veel beweging in
Aai.. euhm nou ja dan maar zolang op het dressoir en gelijk een nieuw onderkastje apart laten zetten

40 liter Osmose erbij en nu zit er dik 80 l in de lido

Leermoment
*uhhuh dingen gaan altijd anders dan je bedacht had

Foto's volgen, ik lig nu totaal voor pampus op de bank
 
Kalm aan Martin en er zijn nog vele dagen na vandaag.
 
J
Kalm aan Martin en er zijn nog vele dagen na vandaag.

Ja en nee hè
Liefst voor de operatie over een week of 4 wel aan het indraaien zijn
Al krab ik daarbij wel even aan het haarloze achterhoofd
Een achterwandje in een week, dat ga ik niet redden denk
 
Kijk es aan, de op één na belangrijkste aankoop is geärriveerd

Van Marktplaats voor 45 euro een Eheim Experience 150 - 2422 500l./u
Hij staat al in de gootsteen te waterdraaien zonder media, en ik kan nu al zeggen YEP wat een snoepje
Ik ben nu éénmaal een Eheim fan, en als je dan bv. na de JBL 402 deze opstart weet je direct weer waarom
Pompje is doodstil en komt een mooie niet overdreven rustige straal water uit en dat voor maar 8 watt, ja heerlijk
Ik gok een geweldig pompje voor een 100 liter water.

Het enige wat ik wel raar vind is dat de waterstroom door het filter van beneden naar boven is, volgens mij net als de Fluval
Onhandig als je het mij vraagt mahjah het is wat het is, voor de kwaliteit van het beestje neem ik dat maar voor lief

767x1200.jpg eheim-buitenfilter-experience-350-incl-massa-1050.jpg
 
Nou,..
En daar werd de lamp bezorgd, in een bizar grote doos, manman wat een feest, want echt die ouderwetse Juwel T8 krengen, als je die aandeed was het net of de zon explodeerde, wat een onhure klap licht, kuhli's helemaal hysterisch door het bakje te vliegen, bah..

Ah kijk daar zijn de hulptroepen al om te helpen 'unboxxen'
1632336052339.jpg


Nou dat viel mee, stekker erin afstandsbedieninkje aan en *Er zij licht*
Kan maar 1 simpel ding zeggen over dit koopje van slechts €48,99
WAUW !!

1632335750953.jpg



1632335750975.jpg


1632335750965.jpg


En de kleppen passen ook nog, nou echt wat ben ik hier blij mee zeg..
En nu maar spelen en zoeken waar het juiste kleurtje zit..

1632336878286.jpg


Wat een mooi ding voor die paar centen, hopen dat de levensduur ook zo meevalt
 
Ziet er goed uit Martin en past er zo netjes tussen.
 
Had ik nog niet verteld.. dit is een afdankertje Lido 120.
Zit niet vol omdat hij wat zou druppen aan de bovenkant

Het wachten is op de nieuwe Lido
Maar tot die tijd inclusief lekker op het gemakkie indraaien en misschien nog een leuk achterwandje maken
kan het mooi zo, wie weet kan rond de kerst het hele zwikje wel al verhuizen..

ohja en die stippeltjes zijn super fijne voer vlokjes, komt op de foto nogal drastisch over
 
Laatst bewerkt:
Sjonge jonge wat een rare dag weer..

Ik begon serieus te twijfelen of een Lido niet toch te diep was, zodat ik niet nog een keer tegen het onderhoud zou aanlopen
En aldus begon het hinkelen, Lido of Rio, Rio of Lido de ene is zus de ander is zo
Ik heb zelfs al een bak gekocht maar nog geen model gekozen, da's ook echt ik weer

En toen viel mijn oog op die andere Rio, de 180
Mooie actie bij Aquriumhuis Friesland € 335,- voor een splinternieuw setje
Dat gaat en is 'm dus geworden, die bied mij het beste van beide modelen
Lekker ruim met 1 meter
Niet te diep met 50 cm
Ook niet te smal 40

Gaat nu al vorm krijgen
Ik heb nu al klaar staan
Eheim 150 exp
Eheim 250 exp
5 doos blauwe en witte filtermatten passen in beide (één koop voor €12.50 van MP)
Eheim 350 skim
JBL Proheater 300 Watt
Sera Heater 75 Watt
25 kilo 0,4 - 1,2 rivierzand


Nog zat genoeg te wensen over..

Mensen... Tot de volgende..
 
Mooi bak maar zou heel gauw afscheid nemen van de standaard led die er boven hangt
en niet dimbaar.
zal morgen even een plaatje schieten van de rio240 kan je zien wat er na een 2 weken gebeurt met de ... led verlichting
 
zoals belooft tijdelijk planten opslag nu 2 weken wel zonder filter pomp wel stromingspomp en water verversing
licht staat ga 8 uur aan
1632569945819.jpg

Zeg hier absoluut niet dat de standaard led van juwel niet kan maar je moet er wel rekening mee dat deze bijzonder vel is en daar de maatregelen op nenen co2 voedingsttoffen verhouding en andere waarrden po4 no3 goed monitoren
 
Mooi bak maar zou heel gauw afscheid nemen van de standaard led die er boven hangt
en niet dimbaar.
zal morgen even een plaatje schieten van de rio240 kan je zien wat er na een 2 weken gebeurt met de ... led verlichting

zoals belooft tijdelijk planten opslag nu 2 weken wel zonder filter pomp wel stromingspomp en water verversing
licht staat ga 8 uur aan Bekijk bijlage 331666
Zeg hier absoluut niet dat de standaard led van juwel niet kan maar je moet er wel rekening mee dat deze bijzonder vel is en daar de maatregelen op nenen co2 voedingsttoffen verhouding en andere waarrden po4 no3 goed monitoren

Bekend probleem Flippert
Ik noem die dingen ook met recht Juwel Gruwel, ding aan, en m'n Kuhli's schieten in blinde paniek door het hele bakje heen

Inmiddels al een eigenlijk best fijne (Chinees) Nicrew ofzo bij Amazon besteld voor een fractie wat een merk spectrum kost
Had al de 60 cm. die beslist ontzettend meeviel, maar na 1 simpel mailtje mag ik die naadloos omruilen voor de 100 cm
 
Nou dat was weer een zoefzoef momentje hier..

Boel visjes met een best redelijk klein intern filter is niet heel fantastisch, dus op jacht naar filtermedia..
Pffffff niet meer te koop bij de 2 locale LFS prutwinkels, ja alleen Superfish pijpjes maar niks ballen, bollen, korrels, substraat of granulaat, niente niksie, geen Sera geen Eheim geen JBL geen Tetra

Gisteravond laat besteld, vanavond bezorgd, filter was al schoon, snel snel mandjes gevuld, niet vergeten grof onderin, afgevuld met lauw water, slangetje volgezogen alles onder controlle..

'OEPSIE'

Mistwolk, siporax vergeten te spoelen

Nou na 10 minuten kon ik gelukkkig de achterkant al weer zien, 'Sorry visjes'..
Enneuh meneer pompje, lekker indraaien maat, samen met je vriendje
K'weet, t'is niet ideaal mahjah ik kan even echt niet anders bedenken..

Soooooow kopje koffie, pootjes omhoog, en Venom 2 kijken met junior

Oant Moarn
 
Nou dat was weer een zoefzoef momentje hier..

Boel visjes met een best redelijk klein intern filter is niet heel fantastisch, dus op jacht naar filtermedia..
Pffffff niet meer te koop bij de 2 locale LFS prutwinkels, ja alleen Superfish pijpjes maar niks ballen, bollen, korrels, substraat of granulaat, niente niksie, geen Sera geen Eheim geen JBL geen Tetra

Gisteravond laat besteld, vanavond bezorgd, filter was al schoon, snel snel mandjes gevuld, niet vergeten grof onderin, afgevuld met lauw water, slangetje volgezogen alles onder controlle..

'OEPSIE'

Mistwolk, siporax vergeten te spoelen

Nou na 10 minuten kon ik gelukkkig de achterkant al weer zien, 'Sorry visjes'..
Enneuh meneer pompje, lekker indraaien maat, samen met je vriendje
K'weet, t'is niet ideaal mahjah ik kan even echt niet anders bedenken..

Soooooow kopje koffie, pootjes omhoog, en Venom 2 kijken met junior

Oant Moarn

Na gedane arbeid is het goed rusten. Overigens ook zonder dat van die arbeid is het goed rusten op de zaterdagavond....
 

Terug
Bovenaan