1. Een bezoek aan onderstaande sponsors houdt deze deze snelle server in stand. Dank voor uw support!

Voorstellen aan Caesar de baardagaam!

Discussie in 'Paludaria en terraria' gestart door LvdV00, 21 dec 2016.

Aangepast zoeken
View Users: View Users
  1. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Haha nee hij mist geen stukje hoor!!
    Valt net even weg achter de stam!! Maar bedoel idd de oranje achtige plek!

IMG_3934.JPG

Hij is ongeveer 4 jaar en hij had dit al toen ik hem in december kreeg, kan het zijn dat hij ooit een keer slecht verveld is?

Laatst bewerkt: 16 jan 2017
  2. ziggycardon

ziggycardon

Lid geworden:
    30 mei 2016
    Ja, gaat wellicht daarmee te maken hebben, dat dat toen het enige stukje was wat verveld is en de andere stukken zijn blijven zitten tot volgende vervelling waardoor de rest van de baardagame lichter gekleurd lijkt dan dat ene stukje door de opstapeling van wat extra dode huid.
    Is niet iets abnormaal, komt erg veel voor bij baardagames :)

3. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Gelukkig maar!
    Hoevaak vervellen ze eigenlijk vanaf dat ze volwassen zijn?

4. ziggycardon

ziggycardon

Lid geworden:
    30 mei 2016
    Varieert heel sterk van dier tot dier, heeft te maken met hormonen, voeding, UVB licht, gezondheid, stress, vitamines, enz
    Dus is niet echt een richtlijn voor, hangt gewoon van af wanneer de huid toe is aan vervanging.

5. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Aha duidelijk! Dan wacht ik af!
    Zal het vanzelf wel merken :)
    Bedankt voor de hulp! En de rest die reageerde natuurlijk ook bedankt voor de reacties!

6. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Nieuwe foto update!
    Hij doet het vooralsnog er goed, hij eet al wat meer groente en fruit en een rondje lopen over de grond vind hij heeeerlijk.
    Hij loopt zo vanuit het terrarium mijn arm op en zit soms meer dan een halfuur in mijn nek of op mijn schouder te zitten of dutten, als hij er genoeg van heeft dan loopt hij via mijn arm het bureau weer op en zet ik hem weer in zijn terrarium!:)

Closeup:
    [​IMG] [​IMG]

En zo zit hij dus ooit op mijn schouder en in mijn nek terwijl ik door aan het werken ben haha:D

Laatst bewerkt: 26 jan 2017
    MaestroCygni en blackmoor vinden dit leuk.
  7. Nickey

Nickey

Lid geworden:
    30 aug 2015
    Wat een leuke foto's! Wat een poppie :)

8. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    @Nickey Ik heb nog een vraag over Caesar!

Ik kwam er net achter dat hij een nagel mist van zijn achterpootje. Nu is het wel zo dat toen ik hem kreeg (in november) hij al 4 jaar oud was en dat nageltje wel al vervormd was. Kan dit kwaad dat hij hem nu mist? Moet ik denken aan een ziekte?

Op deze foto zie je hoe de nagel (links op de foto, voorste nagel) vervormd was, hij was helemaal verdraaid en aan de teeneinde al ietsje dunner dan de andere nagels:

Hier is de nagel eraf:
    [​IMG].

Ook ben ik hem verder gaan onderzoeken en kwam ik dit tegen: Op zijn andere achterpootje onder zijn voet:
    Weet jij wat dit is, en of er iets aan te doen is? (Hij had dit ookal toen ik hem kreeg)

Weet jij toevallig wat dit kan zijn?

9. Nickey

Nickey

Lid geworden:
    30 aug 2015
    Dat hij een nagel mist is niet een probleem, als nagels van ze te lang worden laten ze ze vallen, ik denk dat in het wild het afslijd, dus zouden wij ze moeten knippen maar ik heb geen idee wanneer ze "te lang" zijn, ze moeten namelijk nog wel grip hebben om te klimmen dus zolang het niet vergroeid lijkt me het oké. De nagel groeid trouwens gewoon weer aan hoor :)

Dat plekje weet ik zo niet, het zou iets kunnen zijn waar hij gewoon mee geboren is. Zolang hij er geen last van heeft er het niet geïnfecteerd lijkt te worden is het geen probleem.

Komt jou baardagaam toevallig ook al in de paarmood? Sjonge, mijne is zo aan het pronken en druk doen naar alles wat beweegt 'D :D :D

10. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Oh gelukkig maar!!
    Nou hij zet wel de hele tijd zijn baard op haha! Leuk om te zien is dat

11. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Hij staat nu dus nog steeds op stage maar dit is mijn laatste week en woensdag komt hij dus mee naar huis!:smitten:

Ik heb gisteren een heel mooi terrarium voor op hem opgehaald! Van 1.20 lang x50 hoog x60 diep! Er zit een super mooie achterwand in met 3 plateaus waar hij op kan liggen (3e zit bovenin achter het linker lampenkapje, maar daar komt geen lamp in hoor!)

Hier de foto's! Voor- en zijaanzichten! Ook 1 foto met een mooi groot stuk hout die recht onder de basking spot ligt!

Ik ben er zoooo blij mee:smitten:

IMG_7414.JPG

IMG_7415.JPG

IMG_7417.JPG

IMG_7427.JPG

blackmoor vindt dit leuk.
  12. Nickey

Nickey

Lid geworden:
    30 aug 2015
    Waaw prachtig!!!!!!!!!! Gaat ie heeeeeeeeeeeeel blij mee zijn!!

13. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    Ja ik vind hem ook echt geweldig!:smitten:
    En ik denk ook dat hij daar heel blij mee zal zijn ja! Is denk ik wel even voor hem wennen aangezien zijn terrarium nu dus 1 meter bij 50 diep is, maar met zijwanden eraf denk ik 90 cm lang is. Nu heeft hij 30cm langer (geen zijwanden) en ook nog 10cm dieper! Die hoogte had hij in dit terrarium ook niets aan omdat er geen platea's zaten (ofja wel, maar maar op 1 hoogte, daarboven geen meer), in dit terrarium zit helemaal bovenin dus ook een pleateau dus de hoogte blijft in principe gelijk! Dus kwa grootte gaat hij er goed op vooruit! :D

14. blackmoor

blackmoor

Lid geworden:
    14 mei 2016
Aangepast zoeken