Voorstellen en zweef vuil


H

Harold Sikkema

Guest
Hallo ik ben Harold inmiddels 50 jaren jong of 40 met 10 jaar ervaring. heb in het verleden veel Aquariums gehad en een Koi vijver . heb nu een Juwel 450 sinds 5 weken met co2 nieuw filter Oase Biomaster 600 , heb op advies er geen voedings bodum in gedaan , voed mijn planten via co2 en Flora Grow pro 2 x per week , water word 1x per week voor 33 % vervest , water is kraak helder draait ook nog een uvc op van 9 wat . voer om de 2 dagen 1x droog voer en 2 dagen later diepvries . zitten 12 maanvissen in en 10 kleinere vissen in waterwaardes zijn oke . alles is bijna perfect . MAAR ik hou zweefvuil kleine rondvliegende stukjes wie heeft er een advies.
 
Aquarium.jpg
 
Welkom, je vraag kun je beter in het andere forumonderdeel plaatsen want doorgaans word er vrij weinig gedaan in een voorsteltopic dan je welkom heten
 
De oase 600 is een beetje te krap op een 450 liter aquarium vrees ik, wel mooi aquarium.
Je kan ook is met je uitstroom/ aanzuig spelen, kijken of dit helpt.
 
De oase 600 is een beetje te krap op een 450 liter aquarium vrees ik, wel mooi aquarium.
Je kan ook is met je uitstroom/ aanzuig spelen, kijken of dit helpt.
Deel je mening , heb inmiddels ook er weer een 2e filter bij gezet JBL 1502
 
ah met die 2 filters moet het perfect zijn hoor, in de jbl kan je nog fleece of filterwatten doen tegen het zweefvuil.
Maar kijk vooral of de circulatie in je bak goed is, check bv met plantenvoeding of voer ofzo
 
Welkom!

I.p.v filterwatten kan je ook filterdoek in je laatste mandje, waarna het water je filter verlaat, leggen. Het is gemakkelijker en herhaald te gebruiken.
IMG_20200125_134516.jpg
HTB1h6cZX2vsK1RjSspdq6AZepXaD.jpg
 
Bedankt voor de info heb inmiddels 2e fillter draaien en alles is perfect. groet Harold
 
ik spoel mijn watten ook gewoon uit.
 

Terug
Bovenaan