Wat is er nieuw

Voorstellen (garnalenbak)

murene

New member
Lid geworden
17 september 2025
Hoi allen,

Ik lurk nu een tijdje op dit forum om kennis op te doen, maar nu ik echt ben begonnen met mijn bak leek het me leuk om daadwerkelijk te gaan posten.

Ik zit al zo'n 3 jaar na te denken om een aquarium te starten, en nu ik een stabiele baan heb is de tijd eindelijk rijp daarvoor.

Al teveel ruimte heb ik niet, dus ik heb gekozen voor een kleine bak met planten en uiteindelijk een groepje caridina of neocaridina garnalen (zal even afhangen van hoe ik de waterwaarden krijg)
Het lijkt me heel leuk om rooie garnalen rond te zien scharrelen op een mooi groen tapijt van planten (ik ga nu proberen eentje van micranthemum monte carlo te groeien)
Hopelijk wordt het wat met mijn enigszins DIY co2 setup!

20251009_201611 (1).jpg

Foto'tje erbij van direct na het planten ;]

Bedankt voor alle nuttige info tot nu toe,
Vriendelijke groeten van murene

Welkom en succes.

Welkom op het forum en veel succes

welkom

Welkom!

Dank jullie wel! Ik ga mijn best doen.

Welkom en succes!

Welkom.

Welkom en veel succes met deze fraaie hobby!

Welkom op het AF @murene en veel succes met de bak en de toekomstige bewoners.

De bak ziet er al mooi ingericht uit.

Bedankt ;))

Welkom op het AF @murene en veel succes met de bak en de toekomstige bewoners.

De bak ziet er al mooi ingericht uit.
Merci, op sommige plekken was ik niet agressief genoeg geweest met het planten van de monte carlo dus 1 a 2 stukjes heb ik er opnieuw in moeten doen.
Lastig voor mij om te zeggen of ze nu diep genoeg zitten voor de wortels om zich vast te nestelen, maar ze drijven in ieder geval niet weg dus we zullen het vanzelf zien 🙂
Nu geduld...

Succes met het geduld !
Is dit een 30L bakje of kleiner ?

Succes met het geduld !
Is dit een 30L bakje of kleiner ?

Kleiner, slechts 10L, dus ik ga wel wat plannen moeten maken om overpopulatie te voorkomen. Ik was van plan daar net een topic over te openen

Kleiner, slechts 10L, dus ik ga wel wat plannen moeten maken om overpopulatie te voorkomen. Ik was van plan daar net een topic over te openen
Oké, leek idd. al kleiner dan de 30L bakjes die ik hier heb staan.

Ik zou je willen aanraden om toch eens te kijken of dit voor je mogelijk is.
Erg goede inbreng van @Lex.
https://www.hornbach.nl/p/dennerle-...WIbgHg4Nn6iM9jy0Y-K_am1xsCoVWlSEaAlS-EALw_wcB

Dank voor de reactie!
Ik zat aanvankelijk al heel erg te twijfelen om de 30L variant te kopen (leek me wat makkelijker om alles stabiel te houden) maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat die qua ruimte net niet zou lukken bij mij in het kamertje.

Nu ben ik wel langzaam mijn huisgenoten ook enthousiast aan het maken voor aquaria... dus wie weet dat ik hen kan overtuigen om een 30L of groter in de woonkamer neer te zetten over een tijdje. Zou wel erg leuk zijn, en dan heb ik ook een bestemming voor overtallige garnalen. Maar vooralsnog is niet iedereen overtuigd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan