voorstellen


Knees

Well-known member
Lid geworden
3 juni 2020
Berichten
95
Leeftijd
57
Goedenavond,
Ik volg het forum al redelijke tijd, heb sinds drie maanden een bak van 500 liter deafmetingen zijn 90 x 90 x65 hoog
Ik ben redelijk tevreden met m’n aquarium maar denk dat er nog wel t een en ander verbeterd kan .
image.jpg
 
Van harte welkom hier op het forum Knees!
Leuk dat je jezelf hebt aangemeld hier en mijn complimenten voor je bak hoor. Wat een grappige afmetingen ook. 65 cm lijkt mij wel wat aan de hoge kant, het lijkt mij dat het licht dan wat lastiger tot de bodem komt voor een goede plantengroei onderin de bak. Maar dat lijkt bij jou toch erg goed te gaan! :petjeaf:
 
Hoogheid :) goeie naam zeg!
Ja de bak is inderdaad redelijk hoog ik heb er wel led boven maar daar ben ik nog n beetje mee aan t stoeien ik vind het licht erg schel dus vandaag heb ik er plaatje opaalglas onder gelegd om het licht iets difuser te maken .
Ik heb ook t idee dat de vissen het fijner vinden , t klinkt n beetje truttig maar ze zijn relaxter .
Ben wel al behoorlijk wat uren met deze bak aan t sleutelen geweest en denk iedere keer dat ik er ben .
Maar gelukkig niet anders was ik nu klaar ?
 
Ja ben er ook onwijs blij mee alleen nog leren m iets meer met rust te laten?
 
Hoogheid :) goeie naam zeg!
Ja de bak is inderdaad redelijk hoog ik heb er wel led boven maar daar ben ik nog n beetje mee aan t stoeien ik vind het licht erg schel dus vandaag heb ik er plaatje opaalglas onder gelegd om het licht iets difuser te maken .
Ik heb ook t idee dat de vissen het fijner vinden , t klinkt n beetje truttig maar ze zijn relaxter .
Ben wel al behoorlijk wat uren met deze bak aan t sleutelen geweest en denk iedere keer dat ik er ben .
Maar gelukkig niet anders was ik nu klaar ?
Dankjewel, ik ben zelf ook erg content met mijn gebruikersnaam. :petjeaf:
Ik ben erg benieuwd naar de uitwerking van het opaalglas dat je gebruikt hebt om het licht wat diffuser te maken. En als we het over de hobby hebben klinkt niets truttig natuurlijk.

Ja ben er ook onwijs blij mee alleen nog leren m iets meer met rust te laten?
Dat is erg herkenbaar hoor. Zeker bij bakken die net gestart zijn is de verleiding erg groot om er maar in bezig te blijven. :juggle:

Het is overigens erg leuk en leerzaam om een topic te openen over je aquarium. Hierin kun je foto's plaatsen en adviezen vragen. Je kunt in zo'n topic mooi de vorderingen van een aquarium en je eigen leerproces hierin volgen. Ik heb mijn foto-album (topic) toevallig zojuist voorzien van een update: https://aquaforum.nl/posts/2175224/
 
De plaatjes opaalglas geven inderdaad een difuser licht de rode leds mengen een beetje met het wit, ik heb nog een beetje een bruine waas van het nieuwe kienhout
dit vertekend een beetje qua lichtbeeld
maar ik heb t idee dat het effect beter is .

Ook heb ik de ledstrips omhoog gebracht deze zitten nu 5 cm boven t water

Ik zal er een fotootje van posten,
vandaag weer m’n water waardes gemeten, hiermee ik nu echt omhoog alles staat op nul er zit toch n dennerle voedingsbodem in enfin ik ga morgen losse voeding bestellen lijkt me wel interessant om dit zelf samen te stellen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    91.3 KB · Weergaven: 41
Ik ben zelf erg te spreken over de poeders en de behulpzaamheid van AquariumBemesting.nl
 

Terug
Bovenaan