Voorstellen


Adil

New member
Lid geworden
20 maart 2022
Berichten
0
Leeftijd
33
Ik ben adil, en ik ben net begonnen met me eerste aquarium. Ben net 2 dagen bezig met indraaien. Heeft het al nu om waardes te meten?
 
Welkom op het AF. En nee dat heeft nu nog niet veel zin. Ik zou daar over 1 week eens mee beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Adil
Dankjewel
 
Welkom!
 
Welkom.
 
Ik kon het niet laten en heb mijn ph waarde gemeten. Die staat op 8,5, gaat het met indraaien naar beneden of moet ik nu al actie ondernemen?
 
Ik kon het niet laten en heb mijn ph waarde gemeten. Die staat op 8,5, gaat het met indraaien naar beneden of moet ik nu al actie ondernemen?
Niks aan doen, die PH is gelijk aan je kraanwater want dat is het water in je aquarium, ga je nu ingrijpen ga je geheid ellende krijgen
 
Hey welkom Adil! Wat voor aquarium heb je? Ik ben niet nieuwsgierig. ;)

De bak kun je gewoon laten indraaien zonder middeltjes. Je pH lijkt ietwat hoog voor kraanwaterbegrippen, maar is op zich prima hoor. Als je bak langer staat, zal de pH nog wel iets gaan zakken.

Wat je evt wel kunt doen om je filter goed voor te bereiden op de vissen, is om een klein beetje (huishoud)ammonia in de bak te doen of wat vissenvoer. Dan hebben je bacteriën wat te doen. :) En dan na het indraaien even een grote waterverversing om je vissen fris te laten beginnen.
 
Hallo ik ben kay een meisje van 13 jaar ik ben nu al sins November begonen met mijn eerst aquarium het is eentje van 60 liter waar ik guppy's blackmolly's en ook baloonmolly's in kweek de mos begint nu ook al wel hard te groeien maar ik probeer dan al de kleintjes weg te geven wand ik zit al bijna vol ik verkoop ze daarvoor ook voor 2 aan de prijs van een verkoop dat is twee vissen voor 1 euro moet ik dit hooger maaken of hou ik dit zo. Ik zou graag genoeg geld hebben voor mijn zus haar droom cado te geven alvast bedankt voor dit te hebben gelesten met vriendelijke groeten kay
 

Terug
Bovenaan