Voorstellen


Hoe ziet je bak eruit? Genoeg drijfplanten? Want de jongere zitten eigenlijk allemaal bovenin.
Gewoon wat waterpest kopen en die laten drijven. Die hoeven niet persé in de grond.
Zo doe ik het in de kweekbak wel in ieder geval.

vriend van mij heeft al jaren chinese danio’s en zover bekend bij hem is dat ze enkel de eitjes opeten. Voor kweek is daarom een knikker bodem wel aan te raden als je de ouders niet apart zet.

Ik heb wel drijfplanten, maar omdat ik naar een groter aquarium ben over gestapt nemen die nog niet erg veel oppervlakte in beslag. Heb daarnaast nog wel wat hoornblad, dat is wel vergelijkbaar met waterpest (wat ik ook nog zo uit de vijver zou kunnen vissen). Vaak komen ze echter al niet echt bij het stadium van vrij zwemmen, ik zie ze een tijd lang aan het glas plakken en soms eventjes zwemmen en dan zijn ze weg. Maar het is inderdaad wel zo dat toen ik mijn drijfplantjes had gekocht in mijn oude bak en een groot deel van het oppervlakte was bedekt ik eentje echt vrij zag zwemmen. Dus ik denk dat het inderdaad helpt. Het heeft even tijd nodig denk ik.

Succes met je baby-visjes en keep us posted :))
 
  • Leuk
Waarderingen: Les
Zo weer 2 nieuwe bewoners in m’n bovenste bakkie.
Blijven voorlopig ook de enige bewoners.
Hopelijk een koppeltje Channa Androa.

Zijn nog wel wat klein (5cm) maar nu al prachtig.

En update bij m’n stekelbaarsjes er is inderdaad 1 mannetje en 3 vrouwtjes.
Mannetje heeft momenteel blauwe ogen en rood buikje.
Foto maken is erg lastig, maar als het gelukt is dan plaats ik die hier.
5098A501-0C56-4EFE-BA32-DA3C8B54CAF9.jpeg
04F9C525-21F9-4978-A292-9A56DBA26463.jpeg
 
Wauw, heb hem even opgezocht maar heel interessante vis!
 
Wauw, heb hem even opgezocht maar heel interessante vis!
Hele interessante vis.
Perfect klimaat (kelder 3 mnd koudwater) en zomers warm. Dan zal ik in de zomer iets moeten verwarmen.

Voor de rest is het even afwachten hoe ze tegen elkaar blijven doen.
Ze zijn nog jong en ze zaten bij elkaar in een bak met nog 3 channa’s.
 
Zo weer 2 nieuwe bewoners in m’n bovenste bakkie.
Blijven voorlopig ook de enige bewoners.
Hopelijk een koppeltje Channa Androa.

Zijn nog wel wat klein (5cm) maar nu al prachtig.

En update bij m’n stekelbaarsjes er is inderdaad 1 mannetje en 3 vrouwtjes.
Mannetje heeft momenteel blauwe ogen en rood buikje.
Foto maken is erg lastig, maar als het gelukt is dan plaats ik die hier.
Bekijk bijlage 356256Bekijk bijlage 356257
Niet gemeen bedoeld maar dit is erg vervelend voor jezelf. met deze kleine jonkies heb je bijna nul kans op dat het al een koppel is.
En de kans dat deze 2 met elkaar nog een koppel gaat vormen is ook erg klein daarom raadde ik 8 stuks aan. Ik snap niet helemaal waarom je 2 jonkies hebt gehaald als je een koppel wilt.

Hou ze goed in de gaten als ze gaan vechten wordt het geen koppel en moet je er 1 verhuizen. Meestal beginnen ze pas op wat groter formaat te vechten.
 
Niet gemeen bedoeld maar dit is erg vervelend voor jezelf. met deze kleine jonkies heb je bijna nul kans op dat het al een koppel is.
En de kans dat deze 2 met elkaar nog een koppel gaat vormen is ook erg klein daarom raadde ik 8 stuks aan. Ik snap niet helemaal waarom je 2 jonkies hebt gehaald als je een koppel wilt.

Hou ze goed in de gaten als ze gaan vechten wordt het geen koppel en moet je er 1 verhuizen. Meestal beginnen ze pas op wat groter formaat te vechten.
Omdat ik nog altijd het advies van de winkel opvolg.
Vind het fijn dat je meedenkt, maar als ik in de winkel komt waar 5 channa’s bij elkaar zitten en ik vervolgens m’n situatie uitleg en wat hun zouden doen dit advies krijg dan volg ik dat.
Mocht het nou niet gaan door wat voor reden dan ook heb ik de “luxe” om ze te kunnen scheiden.
Dit is overigens niet lullig bedoeld, maar het is niet zo dat ik in een opwelling ‘n vis koop.
 
Omdat ik nog altijd het advies van de winkel opvolg.
Het is wel verstandig om dát niet meer te doen. Ik ken jouw lfs natuurlijk niet, misschien is het de overduidelijke uitzondering op een behoorlijk stevige regel, maar @Nekko weet er echt wel veel van....
 
Omdat ik nog altijd het advies van de winkel opvolg.
Vind het fijn dat je meedenkt, maar als ik in de winkel komt waar 5 channa’s bij elkaar zitten en ik vervolgens m’n situatie uitleg en wat hun zouden doen dit advies krijg dan volg ik dat.
Mocht het nou niet gaan door wat voor reden dan ook heb ik de “luxe” om ze te kunnen scheiden.
Dit is overigens niet lullig bedoeld, maar het is niet zo dat ik in een opwelling ‘n vis koop.
ik vind het verstandig dat je naar advies luisterd van de winkel. Echter in dit geval slaat dat advies helaas nergens op.

Ik raad je aan om in de toekomst het zelf te googlen voordat je naar een winkel gaat. Ik heb in meerdere aquaria winkels gewerkt en voor de meeste (bijzonder/roofvissen) hebben de medewerkers er echt geen verstand van, naar mijn mening.

Je kan op deze leeftijd nog niet zien of het een koppel is. Vervelend dat de winkel je verkeerd advies geeft.

Ik ga voor je duimen, met een hoop geluk heb je een koppel :) En anders twee channas in verschillende bakken is ook erg leuk. Zou er zelf wel een hele stelling van willen.

Btw de plant (rode plant) in je foto is een landplant. Hij kan vochtigheid overleven maar onderwater overleeft deze plant niet. Winkels verkopen ze gek genoeg soms als waterplanten. Zou hem eruit halen en of half boven water stoppen of gewoon volledig in de aarde.
 
ik vind het verstandig dat je naar advies luisterd van de winkel. Echter in dit geval slaat dat advies helaas nergens op.

Ik raad je aan om in de toekomst het zelf te googlen voordat je naar een winkel gaat. Ik heb in meerdere aquaria winkels gewerkt en voor de meeste (bijzonder/roofvissen) hebben de medewerkers er echt geen verstand van, naar mijn mening.

Je kan op deze leeftijd nog niet zien of het een koppel is. Vervelend dat de winkel je verkeerd advies geeft.

Ik ga voor je duimen, met een hoop geluk heb je een koppel :) En anders twee channas in verschillende bakken is ook erg leuk. Zou er zelf wel een hele stelling van willen.

Btw de plant (rode plant) in je foto is een landplant. Hij kan vochtigheid overleven maar onderwater overleeft deze plant niet. Winkels verkopen ze gek genoeg soms als waterplanten. Zou hem eruit halen en of half boven water stoppen of gewoon volledig in de aarde.
M’n winkel is aquariumgek oosterhout. Niet door de eigenaar, maar door een andere medewerker geholpen.
Channa’s in alle bakken zou erg leuk zijn, maar denk dat oa de guppy’s of dario sp. Myanmar dat niet leuk gaan vinden.
Ondanks dat ik jou advies in m’n achterhoofd had misschien toch te goed gelovig bij zo’n winkel.
Ik duim met je mee

Die rode plant is inderdaad een landplant (werd inderdaad als aquariumplant verkocht).
Maar m’n zoon van 5 wou die persé erbij hebben.
 
Het is wel verstandig om dát niet meer te doen. Ik ken jouw lfs natuurlijk niet, misschien is het de overduidelijke uitzondering op een behoorlijk stevige regel, maar @Nekko weet er echt wel veel van....
Dat blijkt, maar voor mij is Nekko niet bekend(pas lid) dus vandaar dat ik meer vertrouwen in de shop had.
 
Dat blijkt, maar voor mij is Nekko niet bekend(pas lid) dus vandaar dat ik meer vertrouwen in de shop had.
Ach fouten maken is menselijk hè...
En alle begin is moeilijk...
Ik vergeef het je, maar of Nekko dat ook doet???:ROFLMAO:
 
Ach fouten maken is menselijk hè...
En alle begin is moeilijk...
Ik vergeef het je, maar of Nekko dat ook doet???:ROFLMAO:
haha nee joh, vind het gewoon jammer voor de ts als ie echt graag een paar wou.
Ben al best lang lid trouwens, sinds 2015. fijne avond nog

vind het erg lief dat je de plant alsnog voor je zoontje hebt gehaald :)
 
haha nee joh, vind het gewoon jammer voor de ts als ie echt graag een paar wou.
Ben al best lang lid trouwens, sinds 2015. fijne avond nog

vind het erg lief dat je de plant alsnog voor je zoontje hebt gehaald :)
Hoef niet persé een koppeltje, maar zolang ze elkaar niet de tent uitvechten vind ik het al prima.

En had vanavond in ‘n andere bak nog een verrassing gevonden.
Wel een slechte foto, maar m’n black molly heeft jong gekregen.
 

Bijlagen

  • 4B80D3BC-D353-4A1F-B1AE-D366BD14E949.jpeg
    4B80D3BC-D353-4A1F-B1AE-D366BD14E949.jpeg
    143.1 KB · Weergaven: 42
Hoe gaat het met de slangenkopjes?:foto:
Gaat vooralsnog erg goed.
Zit alleen nog een beetje te zoeken kwa voer.
Regenwormen vinden ze lekker, witte muggenlarven(dielvries ook), maar voor de rest nog niet echt wat gevonden wat ze lekker vinden.
Oa diepvries bloodworm& daphia vinden ze niet lekker.
Ik kweek ook jonge visjes en de achterblijvers zal ik misschien ook gebruiken als voer, maar klink me dat nu nog te heftig in de fase waarin ik zit.
Hoe deed jij dat?
 
Gaat vooralsnog erg goed.
Zit alleen nog een beetje te zoeken kwa voer.
Regenwormen vinden ze lekker, witte muggenlarven(dielvries ook), maar voor de rest nog niet echt wat gevonden wat ze lekker vinden.
Oa diepvries bloodworm& daphia vinden ze niet lekker.
Ik kweek ook jonge visjes en de achterblijvers zal ik misschien ook gebruiken als voer, maar klink me dat nu nog te heftig in de fase waarin ik zit.
Hoe deed jij dat?
meelwormen en wormenn voerde ik. Ook stukjes vis uit de diepvries werkte goed en soms mijn vingers ;)
Eigenlijk aten ze alles wat groot is. Heb je fotos ben wel benieuwd?
 
meelwormen en wormenn voerde ik. Ook stukjes vis uit de diepvries werkte goed en soms mijn vingers ;)
Eigenlijk aten ze alles wat groot is. Heb je fotos ben wel
image.jpg
D1A27DA9-021E-4A44-BA43-C296BDF402E4.jpeg

Geweldige beestjes.
 

Terug
Bovenaan