Voorstellen


Karakan

Member
Lid geworden
26 oktober 2023
Berichten
20
Leeftijd
37
Hallo visliefhebbers,

De kinderen wilden graag vissen en een aquarium en die heb ik dus gehaald.
Nadat ze 2 dagen erna uitgekeken waren, zat ik er dus mee opgezadeld.

En nou begin ik het stiekem wel leuk te vinden en dus ben je er wat mee bezig.

Echter nadat ik de goudvissen wegdeed en overstapte op guppen begon de ellende.
Dan zit je met je handen in je haren en een kop vol vragen en informatie via een forum is toch totaal anders.

Dat is de reden dat ik mij heb aangemeld.
Hopen dat ik wat van jullie kan leren en dat ik zo wegwijzer wordt in het aquarium gebeuren.
 
Welkom @Karakan op het gezellige en leerzame forum.

Meteen misschien ff een handige tip.
Ik zit nooit met mijn handen in de haren. Een tondeuse geeft mij reuze handige stoppeltjes. :D
 
Hallo visliefhebbers,

De kinderen wilden graag vissen en een aquarium en die heb ik dus gehaald.
Nadat ze 2 dagen erna uitgekeken waren, zat ik er dus mee opgezadeld.

En nou begin ik het stiekem wel leuk te vinden en dus ben je er wat mee bezig.

Echter nadat ik de goudvissen wegdeed en overstapte op guppen begon de ellende.
Dan zit je met je handen in je haren en een kop vol vragen en informatie via een forum is toch totaal anders.

Dat is de reden dat ik mij heb aangemeld.
Hopen dat ik wat van jullie kan leren en dat ik zo wegwijzer wordt in het aquarium gebeuren.

Welkom 😊 Maar wat zijn je vragen en welke ellende is er precies begonnen? 😁

Hoi Allemaal,

Ik zit nu al 2 dagen op dit forum maar ik wou mij toch nog even voorstellen.

Ik ben Arijan Mosterd en ben 13 jaar oud.
En ik heb al bijna 3 jaar een aquarium een juwel primo 70 met tropische vissen.
Ik Heb heel veel zin om nog meer te leren over deze hobby, maar ik hoop ook andere mensen te kunnen helpen met de kennis die ik al bezit.

Nou dit is dan mijn aquarium:
Bekijk bijlage 367670 Bekijk bijlage 367671
Bekijk bijlage 367672

Dit is mijn vis bestand:
3 Karnidaal tetra's
3 corydoras paleatus
8 pangio khulli
2 Rouw tetra's
3 guppen
1 sulawesi slak
2 ancistrussen
en een hele boel garnalen

Ik weet dat mijn aquarium een beetje overbevolkt is en ben ook vanplan om daar iets aan te doen als ik genoeg gespaard heb

Groetjes Arijan Mosterd

Hoi Arijan, ook welkom! Misschien goed even een eigen topic te openen ipv je aquarium in die van een ander te plaatsen.
Maar een aantal dingetjes vallen me op aan je aquarium, je hebt een aantal groepsvisjes (2 soorten tetra's, corydoras) die eigenlijk
groepsdieren zijn, denk vanaf een aantal of 10. Ik zou me eerder richten op 1 soort en daar een grotere groep van plaatsen, dan
voelen ze zich ws een stuk prettiger. Ook is je aquarium aan de krappe kant voor ancistrussen, die groeien flink dus houd er
rekening mee dat je daar waarschijnlijk op een gegeven moment afscheif van zult moeten nemen, tenzij je een groter aquarium
koopt natuurlijk 😎
 
Welkom Karakan!

We zullen onze best doen je zoveel mogelijk te helpen, we hebben met zijn allen samen méér aquaria verprutst en daarvan geleerd, dan je voor mogelijk houdt. Wees dus niet te be benauwd om ons de oren van het hoofd te vragen, er is altijd wel iemand die raad weet!
 

Terug
Bovenaan