Wat is er nieuw

Vraag baby sluierstaartjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puk
  • Startdatum Startdatum
P

Puk

Guest
Hoi mensen,

Ik heb een vraag over mijn baby sluierstaarten die nu 12 daagjes s oud zijn. Ze zien er allemaal wat krom en mager uit heb ik het idee.. (zie foto) Hebben jullie nog tips qua voer? Ik geef ze fijngemaakt bladvoer en fijngemaakt hikari voer.

Ze zitten met zn 20en in een 80 liter bak, wanneer ze groter zijn komen ze in een grotere bak. Er zitten 4 planten in en een bruissteentje.

Bedankt alvast!

Z-81F4_f7Wbmwt1StGBguzB3EhB7PAyc.jpeg

Ik voerde ze liquifry, dat is vloeibaar voedsel. Als ze krom zijn, moet je ze cullen (doodmaken) anders krijgen ze veel pijn als ze groter zijn en gaan ze daarna alsnog dood.

ik heb een artikel over kweken geschreven, zie mijn onderschrift. Het is heel belangrijk dat je elke dag minstens 50% water ververst en zon vijf keer per dag voert. Dat visje op de foto ziet er niet goed uit.

Het visje op de foto is helaas een cul.

En veel voeren 8x per dag, en dagelijks een deel water verversen.

Bedankt voor je reactie! En handig artikel, dankjewel, heb het even opgeslagen 🙂
Heb geen vloeibaar voedsel, omdat ik heb gelezen dat het erg vervuilend is, maar dan snap ik nu dus ook het 50% verversen elke dag. Ik doe het om de dag ongeveer. Zal toch eens kijken voor dat vloeibare voedsel dan.

Maar alle 20 visjes zijn ongeveer als dat visje op de foto, kan het niet gewoon het soort zijn of zijn ze dan allemaal misvormd? Zou wel raar zijn lijkt mij..

Dat visje ziet er inderdaad niet goed uit. Ligt niet aan het soort. Volgens mij beginnen alle baby sluiers hetzelfde

Dan moet ik het maar even goed in de gaten houden..!

Zelf zou ik het hele nest cullen, en opnieuw kweken als je dat wilt.

Zou ik ook doen. Als alle visjes er zo uitzien wordt het niets.

Ik moet me helaas aansluiten bij de bovenstaande posts. De visjes hebben nu al zo'n valse start gehad, dat komt niet meer goed. Dat kromme trekt niet meer bij.

Bedankt voor de reacties.
Heb eens goed voor de bak gezeten en alle visjes goed geinspecteerd. Het meerendeel was inderdaad zoals die op de foto en heb ik maar eruit gevist en bij de ouders in gedaan tot mijn spijt.
Maar het goede nieuws was dat er toch enkelen tussen zaten die er wel goed uit zagen en deze wil ik toch nog een kans geven! Maak de bak nu elke dag schoon en heb vloeibaar voedsel gehaald.
Zal ze elke dag goed in de gaten houden en als ze goed groeien en geen misvormingen krijgen houdt ik ze! Laten we het hopen 🙂

Het zijn kleine Ranchu's trouwens, denk dat ik binnenkort hier een foto albumpje aan ga maken voor de mensen die het leuk vinden mee te kijken naar de groei etc. 🙂

Mijn complimenten voor je doortastendheid. Super! Ik ben benieuwd naar de foto's!

Wat leuk dat er toch nog wat goede sluiertjes tussen zaten, ik hoop
dat je er een paar groot krijgt 😉

Dankjulliewel! Als jullie het leuk vinden om te volgen, ik houd een verslagje bij; bij fotoalbums onder ''Sluierstaarten (en baby's) van Kim'' 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan