Vraag ivm hout in aquarium


F

Frederik84

Guest
Beste

Ik ben een tijdje geleden gestart met mijn aquarium (180l). Ik heb er nog geen ervaring mee maar tot nu toe verloopt alles goed. Ik heb in mijn aquarium 2 stukken hout staan. Ik heb dit hout een hele tijd in een aparte water bak gezet zodat het hout het water opneemt zodat het niet omhoog kwam. Nu merk ik op dat er een blauwe schijn komt op het hout. Weet iemand wat dit is en of dit een probleem gaat vormen voor mijn aquarium? Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen! Alvast bedankt Frederik
 

Bijlagen

  • 47835AB1-4B8D-4C05-A89A-E91FECBD9717.jpeg
    47835AB1-4B8D-4C05-A89A-E91FECBD9717.jpeg
    96.1 KB · Weergaven: 170
Ik weet het niet zeker, maar het doet mij denken aan een schimmel of een rotte plek.
Als dat het is zullen je waterwaardes dat je wel vertellen.
Het lijkt mij ook geen kienhout.
Vanuit de "oude school" heb ik geleerd dat alleen kienhout goed genoeg is voor een aquarium.
Er zijn maar heel weinig andere houtsoorten die zich eeuwenlang hebben voorbereid in een moeras voor een carrière in een aquarium.
 
Het is normaal dat hout schimmel krijgt als het nog niet lang onderwater staat. En met nog niet lang bedoel ik dan een aantal weken tot eerste maanden. De schimmel is onschadelijk en verdwijnt vanzelf. Je kan het eventueel wegpoetsen als het je stoort, maar je hoeft je er geen zorgen over te maken.
 
alle hardere houtsoorten zijn prima, als het verkocht wordt voor het aquarium is het in principe oke.

Ik kan zo van de foto niet 1 2 3 zeggen wat het precies is, maar schimmels en algjes zijn vrij normaal, trekt meestal ook wel weer weg na een tijdje.
 
Bedankt allemaal voor de snelle reactie!!! Ik ga het een tijdje in het oog houden. Dikke merci allemaal!
 
Ik weet het niet zeker, maar het doet mij denken aan een schimmel of een rotte plek.
Als dat het is zullen je waterwaardes dat je wel vertellen.
Het lijkt mij ook geen kienhout.