Vraag LED-verlichting en computer

Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
36
Locatie
Heerlen
Ik overweeg momenteel om het aquarium open te laten en de verlichting over het aquarium heen te doen.
In eerste instantie wilde ik voor een totaalpakket gaan en deze in de kap inbouwen. Als ik echter voor een open aquarium ga met verlichting erboven kan ik geen LED-strips gebruiken.

Daarom het volgende alternatief (waarvan ik dus niet zeker weet of het mogelijk is):

- Lampen incl. houder van ABC-led (klik).
- LED adapter 12V / 6Amp (Als die nodig is?).
- TC-420 controller (voor simulatie van zonsopgang en ondergang).

Vraag is of iemand me wat advies kan geven over deze combinatie, is dit mogelijk, mis ik nog iets?
Misschien dat iemand nog een alternatieve lamp met beugel kan aandragen (mits dit onder de €150 blijft).

Het aquarium moet nog gemaakt worden, maar komt er zo uit te zien:


De lamp moet dan over de rode stippellijn komen te lopen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Lamp is gwn een “China black box”
Kan je ook via Ali kopen...

Dit model is niet dimbaar en word met voeding geleverd.
 
Lamp is gwn een “China black box”
Kan je ook via Ali kopen...

Dit model is niet dimbaar en word met voeding geleverd.

Bedankt voor de hulp! Weet jij misschien een soortgelijk model dat wél dimbaar is?
 
Zou zeggen raadpleeg alie ff, staan hoopjes modellen op
 
Ga ik doen, is er iets waar ik op moet letten als ik er een computer op wil aansluiten om te dimmen?
 
Helaas daar kom ik ook niet echt wijs uit. Vandaar ook dat ik hier om hulp vroeg.
Ik heb een aantal Led winkels die aquariumverlichting verkopen aangeschreven voor info. Mocht iemand hier ervaring hebben met een systeem voor boven het aquarium te hangen met dimbare LED-verlichting, hoor ik graag wat jullie zouden adviseren! Alvast bedankt :r
 
Die chihiros zijn toch ook dimbaar trouwens?
 
Bijzondere vorm dat wel.

dat zeggende, wat voor bak wil je er van maken? 1 unit op de rode stippellijn word voor een plantenbak wat weinig.
 
Die chihiros zijn toch ook dimbaar trouwens?

Klopt, die zijn in principe prima. Maar de afstand waar die op moet is 75 cm breed, die chihiros zijn alleen in standaard maten verkrijgbaar :(
 
Bijzondere vorm dat wel.

dat zeggende, wat voor bak wil je er van maken? 1 unit op de rode stippellijn word voor een plantenbak wat weinig.

Er komen wel wat planten in, maar allemaal niet te behoevend in verlichting.

Ben nu overigens ook aan het bedenken dat ik met zo'n systeem hoe dan ook aan de voorkant tegen de drager van de verlichting aan kijk, lijkt me erg storend.
Misschien dat het mogelijk is om zelf een balk te maken (geen idee welk materiaal hiervoor geschikt is?) en dan dimbare LED-strips hier op aanbrengen. Dan zou ik het ook in de schuine richting kunnen doen.
 
Ben zelf niet zo'n fan van strips, maar je hoogte van 40cm is beperkt dus het zou wel kunnen werken als je makkelijke moerasplanten neemt :)

Ja je kan het van vanalles maken, aluminium (geanodiseerd) of houten latjes die je afwerkt met jachtlak bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan