Vraag over apistogramma/ dwarf chiclids


S

staelns

Guest
Hallo,
Mijn bak draaid nu een maand of 2 en de vissen doen het goed en de planten ook.
Nu mijn vraag is welke dwerg chiclide kan ik erin doen in deze bak 135/45/45
Let wel op ph is rond de 7.5-8 Meestal rond de 7.5


75328745_2494944697450447_1989768282772602880_n.jpg
 
heel veel apistogramma`s hebben met niemand problemen , alleen als ze een nestje hebben maar dat is verdediging
 
Er zitten 13x groene neon 4xl134 4x l411 2x ancistrus en 2x zwaete fantoomzalm doordat ik ze er niet uitkrijg.
 
Een kweekvorm van de Apistogramma cacatuoides of Apistogramma agassizii zou het in zo'n aquarium prima doen. Let op dat je dan nakweek neemt en geen wildvang ivm je pH. Het beste is om een kweker in je buurt te vinden en daar een paar dieren te halen die al op je pH gekweekt zijn.
 
Danku voor de info. Blijkbaar zou boleri of erythrura ook moeten kunnen maar zoals jij zegd geen wildvang. Juist de boreli word in het wild ook gevonden met ph tot 8 maar lager is beter.
 
Hoe warm is het aquarium? Ik denk dat dat ook een belangrijke parameter is om rekening mee te houden. Bij de A. borellii wordt bijvoorbeeld aangeraden om ze in de winter op koelere temperaturen te houden en niet jaarrond warm. Met L-nummers wordt dat denk ik best wel lastig...
 
Temp is tussen 23 en 25 snachts rond 23 en tojdens de dag 25. Zou het problemen geven mss met de L nummers?
 
TS' l nummers kunnen prima op 26 graden gehouden worden. Voor veel lnummers is het hele jaar lang 28 graden zelfs te warm.
 
Ik raadde je inderdaad de soorten aan die prima wat warmer gehouden kunnen worden ivm je lnummers. De borelii doet het het beste rond de 22 graden en dat is echt te koud voor de lnummers.
 
Ok danku voor de info. Anders moeten de l nummers er terug uit voor hun best wil. Moet het hout er wel eeest uit.
 
hoe kom je bij 22 graden? volgens mij is het in ieder geval een graad of 24 en warmer
 
hoe kom je bij 22 graden? volgens mij is het in ieder geval een graad of 24 en warmer

De borelii is 1 van de soorten Apisto's die het echt beter doen op een lagere temperatuur. Kijk maar eens op seriouslyfish of aquainfo, daar wordt ook een minimum van 20 graden aangegeven. De borelii jaarrond op 24 graden of hoger houden, komt deze soort echt niet ten goede.
 
Het klopt toch echt. borreli's doen het beter op een lagere temperatuur, en 24 graden is al de bovengrens.
 

Terug
Bovenaan