Wat is er nieuw

Vraag over Chili Rasbora’s

Roel24010

Member
Lid geworden
28 april 2026
Leeftijd
21
Ik heb gisteren een topic gedeeld over mijn Chili Rasbora’s die bij de inlaat van mijn nieuwe HOB filter bleven hangen. Ik heb op internet gevonden dat de Rasbora’s niet van stroming houden omdat ze dan niet kunnen rusten. Mijn hele bak is inmiddels vrij van stroming en heeft genoeg stille plekken. Echter is er 1 plek waar de oude binnenfilter (die 2 weken tegelijk moet draaien met mijn nieuwe HOB ivm bacteriegroei) tegen het glas aan blaast. Hier is wel een klein plekje met stroming. De Rasbora’s zwemmen expres tegen de stroming in en ik vraag me af of dit normaal gedrag is? Eerder heb ik 2 vissen verloren aan mogelijk teveel stroming en uiteindelijk dus uitputting. Kan iemand mij helpen?

Als ze genoeg mogelijkheden hebben om uit de stroming te blijven lijkt het me geen probleem toch?
Hier een schooltje van 25 trigonostigma hengeli die elke dag wel een keer tegen de stroom van de uitlaat in zwemmen. Soms lijkt het wel een wedstrijd wie er het dichtst bij het pijpje van de uitlaat kan komen 🏎️ 🏁
Ze zien er gezond uit, eten goed, en geen tekenen van stress oid dus ik laat ze lekker hun gang gaan.

Als ze genoeg mogelijkheden hebben om uit de stroming te blijven lijkt het me geen probleem toch?
Hier een schooltje van 25 trigonostigma hengeli die elke dag wel een keer tegen de stroom van de uitlaat in zwemmen. Soms lijkt het wel een wedstrijd wie er het dichtst bij het pijpje van de uitlaat kan komen 🏎️ 🏁
Ze zien er gezond uit, eten goed, en geen tekenen van stress oid dus ik laat ze lekker hun gang gaan.
Thanks! Ben beginnend en heb de angst dat ze zullen sterven maar dan zal het wel goed komen🫱🏻‍🫲🏽

Ik zou ook wat drijfplantjes of iets wat beschutting creëert toevoegen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan