Vraag over Dennerle CO2 apparaat


R

RC Vlieger

Guest
Goedemorgen,

Ik heb sinds een aantal weken een CO2 set van Dennerle ge�nstalleerd in mijn bak (80x40x50).
Omdat ik graag wil weten wat de CO2 waarde is in mijn bak heb ik een Dennerle langer termijn test aangeschaft om doormiddel van de verkleuring van testvloeistof de waarde te kunnen bepalen.

Ik kom tot de conclusie dat er geen verkleuring is ofwel geen of veel te weinig CO2.
CO2 toevoeging verhoogt echter dit geeft geen resultaat qua verkleuring van de vloeistof in het testbolletje.

Ik heb een aantal vragen:
- kan het zijn dat het CO2 gas niet goed is (heb fles laten vullen bij een industri�le gassen leverancier)?
- wat moet / kan ik doen om te zorgen dat CO2 waarde wel goed is van het water?
- andere tips of opmerkingen zijn welkom.

Extra info.
Ik gebruik geen luchtpomp
Ik gebruik een standaard Dennerle set met een afsluitklep die het gas afsluit als verlichting uit gaat
Ik maak tevens gebruik van een Dennerle druppelteller

Graag jullie reactie, ik heb aardig ge�nvesteerd en wil uiteraard graag resultaat.

Alvast bedankt,
Ronald
 
zolang het maar geen gas is wat gebruik wordt vooe Co2 lassen want dat bestaat voor het over grootste deel uit een ander gas en als je dus de bellen telt is daar maar een heel klein gedeelte co2 van. Het beste is gas voor de horeca.
 
Dat kan best wel eens het geval zijn, ik heb niet aangegeven dat het horeca Co2 moet zijn.
Ik gebruik ook de Dennerle Diffusor, zou goed moeten zijn?
 
Idd gas voor co2 lassen is niet goed voor het Aquarium..
Horeca Co2 zou best kunnen maar bij onze plaatselijk Drank leverancier kan ik hem niet vullen omdat zij alleen d'r eigen merk flessen vullen.
Ik moet meestal even naar Verloop in Boskoop rijden om hem te laten vullen maar Bij ons in Woerden gaar binnen kort ook een dieren zaak het doen...
 
Vanmiddag fles gewisseld met vulling Horeca CO2. Binnen een uur verkleuring van de test vloeistof Dennerle test bolletje.
Tevens vandaag water ververst, zal morgen water testen om te kijken wat voor invloed CO2 op oa de PH waarde heeft.

Wordt vervolgt.............
 
Vandaag de Reactor 1000 van Aquq Medic gemonteerd.
Ik heb verschillende positieve reactie gelezen bovendien zal het CO2 verbruik minder zijn.
Ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Iemand ervaring met de Reactor 1000 van Aqua Medic?
 
Ja ik gebruik hem ook al even en hij werkt bij mij heel goed!!
In heb begin vond ik het wat herrie maken omdat die ballen draaide maar nu hoor ik het niet eens meer
en volgens mij draaien ze ook niet meer ;-)
Maar het is een top ding heb zelf de dennerle ph controller deluxe er bij en dat is helemaal goud gewoon instellen en klaar.
 

Terug
Bovenaan