Vraag over mijn maan vissen.


R

Rob02

Guest
Ik heb vandaag maan vissen gekocht maar klopt het dat ze eerst wel een strepen hebben maar dat de strepen ook weer snel weg gaan?
 
Barcode stickertje eraf gevallen?

Het is altijd fijn als je van te voeren bestudeert wat je koopt.
 
Ik heb me ook in gelezen, mijn fout maar de vraag stelling klopt niet. Mijn vraag is meer of iemand weet hoe lang dat kan duuren. Ik weet dat het door stres komt.
 
afhankelijk van hoe lang ze in de stress zitten, wat weer afhankelijk is van de bak waarin ze komen, welke mede bewoners er zijn, hoeveel licht er is, hoeveel schuilplaatsen er zijn en zo kunnen we nog wel wat zaken op noemen.

Maar als je bak "goed" is, dan zullen ze heel rap de stress kwijt zijn. Zijn er wat omstandigheden die ze als minder prettig ervaren, dan kan het wat langer duren. Zijn er "shit" omstandigheden, dan zal het nog wat langer duren en vaker voorkomen.

Maar ook in het dagelijks leven zullen ze af en toe wel eens even streeploos worden

 
afhankelijk van hoe lang ze in de stress zitten, wat weer afhankelijk is van de bak waarin ze komen, welke mede bewoners er zijn, hoeveel licht er is, hoeveel schuilplaatsen er zijn en zo kunnen we nog wel wat zaken op noemen.

Maar als je bak "goed" is, dan zullen ze heel rap de stress kwijt zijn. Zijn er wat omstandigheden die ze als minder prettig ervaren, dan kan het wat langer duren. Zijn er "shit" omstandigheden, dan zal het nog wat langer duren en vaker voorkomen.

Maar ook in het dagelijks leven zullen ze af en toe wel eens even streeploos worden

Top heel erg bedankt de dingen die je net op noemt die goed moeten zijn hebben ze allemaal. Dan heeft het er echt mee te maken dat ze er pas sinds vandaag in zitten. Dankje wel voor de top reactie goede info
 
Ik snap het even niet, hebben ze nu juist wel of geen strepen?
Want als ze nu geen strepen hebben kan dat door stress komen inderdaad, binnen een paar dagen zijn de strepen weer terug.
Als ze nu wel strepen hebben, is er helemaal niks mis en gaan die strepen ook niet verdwijnen ofzo.
 
Naast stress heb ik gemerkt dat bij jonge Manen, in mijn geval van 3 mnd, ze in het begin soms minder de strepen laten zien en die ga je meer en beter zien bij het ouder worden. Inmiddels heb ik ze zo n 3-4 maanden en nu zie je de tekening veel beter en ook bijna gedurende de hele dag.
Kortom de leeftijd van de vis speelt ook een rol in mijn beleving.
 
Voor iedereen die een behulpzame reactie heeft achtergelaten,
Heel erg bedankt voor de hulp heb alles gevolgd wat werd gezegd en ze doen het nu super
 

Terug
Bovenaan