Wat is er nieuw

vraag over planten aqarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter dus
  • Startdatum Startdatum
D

dus

Guest
Hallo

Heb een rode plant , weet dat die moeilijk zijn en veel eisen vragen die groeit als kool en mijn waterpest wil gewoon niet groeien en ik snap er niks van , die man van pets place heeft geen verstand van aqariums want moest die koolstof sponzen voor in mijn pomp eens per maand vervangen wat niet waar is heb nieuwe lampen bodem helemaal vervangen , en als ik der waterpest koop zijn ze al bruin , of hij verkoopt ook slechte water pest eerder deed mijn aqarium het heel goed , ik snap er niks van dat de rode plant wel heel goed groeit en de waterpest de makkelijke plant niet , hoop dat iemand mij kan helpen .

Met vriendelijke groet Linda

Mss even een foto van je bak, wat zijn de maten, welke temperatuur(als deze verwarmt is), eventuele bewoners, geef je plantenvoedig en als het kan waterwaarden. Vooral dat laatste kan duidelijkheid geven

effe kijken hoe ik een foto van mijn pc naar hier upload en heb Easy-Life EasyCarbo en
Easy-Life Profito . Bak is 80 centimeter breed en 45 centimeter hoog heb een cherry barbeel en vier roodkop zalmpjes. Moet nog visjes erbij halen . water waardes moet ik morgen effe laten meten en warmte is 26 graden .

een ker per week een kwart en die zwarte spons moet eruit dus zal vandaag doen . op foto staat een bubbelpomp maar die doe ik nooit aan want haald co2 uit het water , heb al veel gegoogled .

545198_0_82_013.jpg

Nee dat zuurstofsteentje kun je beter eruit halen hoor. Heeft weinig nut.
Wellicht is de waterpest van slechte kwaliteit.
Kun je als je de waarden weet deze posten?? Moet je vragen of ze die willen opschrijven want in de regel geven ze als antwoord vaak goed en dan weet je nog niks.

moet vanmiddag naar de tandarts in hardenberg en ga daar naar een winkel kwam ik eerder ook altijd nooit problemen met de waterpest daar gehad haal ik daar wel weer plantjes weg.
en waterwaarden laat ik wel hier testen en zal ik die nog doorgeven hier .

Met vriendelijke groet
Linda

Ik vermoed dat het probleem gezocht moet worden bij de hoge temperatuur. Er zijn verschillende soorten waterpest en jij zal net de koudwatervariant hebben die niet zo goed tegen warm water kan.

dit was mijn aqarium toen ik naar die winkel in hardenberg ging en zo wil ik hem heel graag weer hebben
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1435259

Laat de waardes nog meten hoor maar ben alleen vandaag in hardenberg dus probeer wel en bodemvisjes kopen daar

of andere zuurstofplanten zat ik ook aan te denken

dus die man wist dat van pets place maar ja moet water wel verwarmd hebben anders gaan mijn vissen dood aan witte stip.

111775_0_82_afbeelding_473.jpg

dat was een oude foto kocht mijn planten ook ergens anders toen.
Ga vandaag weer naar die winkel toe . Kan altijd kijken daar die weet er wel meer vanaf dan die man van pets place .

Zet er eens een Bleheri op de linkerkant. voeding Lateriet in de bodem.

Dan weer Cabomba bij.
En de Mexicaanse waterpest, is voor warm water.
5UYY46raN4uLw6pYLyWnYMd0wiEqBPR7.jpeg

Heb plantjes erbij gekocht die man was wel eerlijk zal vanaaf een foto uploaden en alle planten hadden al wortels , weet de namen niet meer die man wel . Zitten zuurstof planten bij alleen geen waterpest want hij zei die verkoop ik alleen als mensen die net het aqarium hebben opgestart , en heb hem al jaren , hij heeft ze niet aan mij verkocht , morgen waardes laten meten en laten opschrijven , en dan zal i die morgen hier ook effe vermelden , en is wel goed om die zwarte spons eruit halen want die heb ik der ook uitgehaald .

Met vriendelijke groet Linda

Wat is dat voor actie?! Een plantje alleen verkopen aan iemand met een net opgestarte bak :stom:

Let morgen even op waarmee hij meet: een teststripje of een druppeltest 🙂

hij doet het met druppels heb al vaker water laten testen daar .
En heb wel plantjes alleen de waterpest niet heb vier planten gekocht maar waterpest verkocht die alleen aan mensen die een aqarium net hebben opgestart .

GH 11

PH 8,0

KH 6

nitriet 0,00

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan