Wat is er nieuw

Vraag over planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRJ
  • Startdatum Startdatum
R

RRJ

Guest
Hoi,

Zoals een aantal van jullie weten ben ik bezig met de opbouw van mijn aquarium. Nu kom ik bij het punt van opstarten in de buurt en ben ik op zoek naar planten.
Mijn idee is om de rechterachterhoek voor zo'n 30-40 cm vol te planten met vallisneria spiralis denk ik met daar voor een klein woudje aan cryptoryne wenditti oid en daarvoor weer een veldje pogostemon helferi, dit wil ik wat verder naar links ook weer terug laten komen bij mijn achterwand. Verder wil ik graag het hout wat zich aan de linkerzijde van mijn bak bevind bekleden met wat javamos her en der en wat javavaren, en denk ik aan links vooraan nog een wat hoge plant misschien een hygrophila difformis. Alleen heb ik totaal geen idee van de hoeveelheden aan planten die ik zou moeten bestellen om een enigzins mooi beplant geheel over te houden straks. Oh voordat ik dit vergeet ik heb een rio 240 dus 1,20m lang. Ik hoop dat iemand mij hier een beetje mee kan helpen 🙂.

Edit: andere planten soorten mogen uiteraard aangedragen worden voor bijvoorbeeld wat kleurvariatie oid maar wil wel graag alleen aziatische planten 😉

Edit 2: Kan geen plaats voor deze vraag vinden maar zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel zand ik nodig ben voor circa 2,5 cm bodembedekking overal misschien achteraan iets meer heb net al het mahony bruine zand opgekocht bij hornbach en heb nu circa 24kg

Voor de planten kan je beter een dikkere zandlaag gebruiken,achter een cm of 5 en dan aflopend naar de 2.5.
Kan je nog wel een zak bijkopen.

Dank je voor je reaktie John ik zal nog even twee zakken extra bestellen dan of morgen gewoon even wat zwart kopen om door mijn bruine te mengen

Ik was ff mis met het gewicht,met die van Hornbach heb je meer zakken nodig idd.
Zou zelf niet mengen.

Ok bedankt John dan bestel ik nog een zak of twee bij 🙂 planten zijn ook in bestelling nu

Het heeft helemaal geen zin om een hoop planten te bestellen.
Je weet vaak niet hoe groot ze zijn en ze komen allemaal van-onder kunstlicht.
Kijk gewoon eens in wat winkels en probeer de grootste die je kunt vinden.

mm iets te laat..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan