Wat is er nieuw

vraag planten snoeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter mart32
  • Startdatum Startdatum
M

mart32

Guest
Hallo mensen,

Ik ben een beginnende aquariaan. Heb mijn bak nu een week of 5 draaien en ik vind het een erg leuke hobby.

Nu heb ik een vraag met betrekking tot het snoeien van (volgens mij Vallisneria).
Doordat de plant begon te drijven bovenop, heb ik besloten om hem te snoeien. Nu gaf een maat van mij aan dat je hem gewoon kon afknippen op de gewenste lengte. Na dit gedaan te hebben heb ik gelezen dat het beter is om ze bovenaf af te scheuren. Mijn vraag aan jullie: kan het kwaad hoe ik de plant gesnoeid heb? Ik weet namelijk dat je stengelplanten moet aftoppen en het nieuwe stuk vervolgens moet (bij)stekken. Bij de Vallisneria is dit niet mogelijk volgens mij.

gr. mart

Nee,valesneria gewoon knippen.
Terug zetten kan niet.

Drijvend vales. is ook goed ,toch ?
Vissen gaan er onder,en het remt de lichtsterkte. geen alg.

Nee, dat gaat niet werken. Vallisneria vermeerdert zich door uitlopers bij de wortels. Dat gaat heel snel. Zorg er wel voor dat je de plant niet te diep in de grond stopt, er moet altijd nog een beetje van de wortels te zien zijn

Bedankt voor de snelle reacties. Bedoelen jullie dat ik dus wel kan knippen, maar het bij de uitlopers bij de wortels moet doen, of dat het knippen gewoon kan maar het afscheuren geen optie is?

Vallisneria spiralis
Deze plant is een mooi contrast met de vele stengelplanten. Lange donkergroene bladeren. Wel is het zo dat hij vaak lang nodig heeft om aan te slaan, maar als ie eenmaal aan het groeien is dat geeft ie snel uitlopers zodat u binnnen niet al te lange tijd een mooie bos heeft, wel kunnen de bladeren erg lang worden.. Er zijn verschillende vallisneria soorten die wat korter blijven dan deze probeert u eens de Vallisneria americana "Biwa�nsis" te pakken te krijgen deze wordt maximaal 40 cm, dus een mooie lengte voor achtergrond plant in kleine bakken en middenplant in grote bakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan