Wat is er nieuw

vraag Twinstar Light B-Line

Ricardo1983

New member
Lid geworden
12 september 2025
Leeftijd
41
Hallo mensen...

Ik heb een 80cm aquarium staan waarvan de lichtbak helaas kapot is.
Nu is mijn oog gevallen op de Twinstar Light B-Line.

Nu is dit een unit, dat normaal op de rand van de bak komt te staan.
Maar is deze ook in te bouwen op de plek van het orgineel?
Hoe zit dit met vocht, en koeling van de unit op dat moment.
Een open bak is geen optie ivm een kat.

Mvg

Ik heb hier vorige week als extra verlichting de twinstar 120G (je hebt ook kleinere varianten) aan de binnenkant van de deksel gemonteerd met dubbelzijdige tape.
Deze lamp is waterdicht heeft een timer en kan je instellen op 7 lichtsterkte dacht ik.
Ik weet niet wat je orginele verlichting is maar er zitten ook verloopjes bij waarmee het op een t5 of t8 fitting te monteren is de beugels om de lamp op het aquarium te zetten hoef je niet perse te gebruiken.
20250906_132940.jpg
20250906_132920.jpg

20250906_133608.jpg

Ik vond een site daar stond dat ze niet voor in een gesloten kap waren, maar blijkbaar zijn er 2 versies op de markt, 1 voor open bak, 1 voor gesloten bak.

Laatst bewerkt:
Ik vond een site daar stond dat ze niet voor in een gesloten kap waren, maar blijkbaar zijn er 2 versies op de markt, 1 voor open bak, 1 voor gesloten bak.
De B-, E- en S-series zijn voor een open bak en G-serie heeft een IP67 certificering zodat ie ook op een gesloten bak kan.

Ik heb de 60B variant in de kap gebouwd. Tot nu toe geen problemen gevonden na 1 jaar. Voor fotos verwijs ik je door naar mijn 54l topic.
Bij de website was destijds wel vermeld dat hij niet ontworpen is voor een gesloten bak. Ik heb ook een extra ventilatiegat aan de achterkant voor eventueel vocht/condens

Ik heb de 60B variant in de kap gebouwd. Tot nu toe geen problemen gevonden na 1 jaar. Voor fotos verwijs ik je door naar mijn 54l topic.
Bij de website was destijds wel vermeld dat hij niet ontworpen is voor een gesloten bak. Ik heb ook een extra ventilatiegat aan de achterkant voor eventueel vocht/condens
Maar ik denk dat je garantie gaat vervallen, mocht hij in die periode kapot gaan.

Ik heb zelf ook een B serie en die is vaker in de bak gevallen en die doet het ook nog steeds.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan