Vraagje over bestand


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Hallo iedereen,

Ik heb nu ruim 2 jaar een aquarium. Namelijk de rekord 800.
Ik vraag me af of bij mijn bestand toevallig ook een z-a cichlide zoals de ramirezi/cacatuoide kan of corydoras/otocinclussen.

Ik dacht dan aan:
8 corydoras pygmaeus
OF
8 otocinclus (ligt eraan welke de winkel heeft)
OF
een koppeltje cichlide.

Mijn bestand is:
3 Platy's
20 neon-tetra's
2 pangio kuhlii's
mini-japonica garnalen
20 vuurgarnalen

Mijn filters hebben een debiet van in totaal 1200 liter per uur.
Temp: 24.
PH: 7, maar ik probeer hem omlaag te halen
KH: 7
GH: Onbekend. Mijn test is namelijk niet meer geldig.

Voedsel:
Diepvriesmix, garnalensticks van Sera en vlokken van de Discus.

Zou hier toevallig een van de vissen bij kunnen?
En wat raden jullie aan en wat is echt een mooie koppeltje cichliden die hier bij kunnen.
 
In ieder geval niet de combinatie.
Maar je hebt ook al pangio's en dat zijn groepsdiertjes, daarom is die uitbreiden en de cichlide of Corydoras achterwege laten beter.
In de bovenlaag heb je nog wat ruimte. Wat vind je van Trichogaster cuna?

~ Ivo
 
De pangio's wil ik niet bijvullen omdat ik ze nooit zie, vroeger had ik er 8, maar zelfs toen zag ik ze nooit. Ik ben er dus van op de hoogte dat het eigenlijk groepsdiertjes zijn.

Verder zie ik m'n platy's voornamelijk boven zwemmen. en op de bodem eigenlijk redelijk weinig. De mini-japonica's zie ik voornamelijk op de planten zitten/aan de oppervlakte en de vuurtjes heb ik net, maar die zitten ook voornamelijk in de bovenlagen.
 
Dat vind ik best raar, vuurtjes en mini-japonica's veel in de bovenlaag.

Is er niet iets mis?
 
Nee. Waterwaardes zijn normaal:
NO2 = 0
NO3 = 10
PO4 = 0.5
ijzer weet ik niet zo snel
koper = 0
NH2/NH3 = 0
Gisteravond voor het laatstgemeten.
 
Trouwens, aan de oppervlakte bedoel ik meer in de wortels van de varen die ik aan de oppervlakte heb drijven.
 
Dat verklaart het misschien. Als ze dat de fijnste plekjes vinden om te verstoppen en te grazen :)
 
Denk het wel :p Heb een redelijke stroming aan de oppervlak, maar vlak daaronder valt het wel mee in de wortels.

Maar dan vraag ik me af: is het wel of niet mogelijk om er een bodembewoner bij te doen, omdat ik op de bodem eigenlijk alleen maar 2 kuhlii's heb zitten (en dan een enkele keer een garnaaltje)
 
Is het nog mogelijk om een bewoner extra erbij te doen? Ik wil graag een vis met veel kleur, dus de Colisa chuna valt af.
 
Indien je veel schuilplaatsen hebt en redelijk veel planten zou er misschien een koppeltje apistogramma cacatuoides in kunnen. Bij mij ging een harem ook heel goed in een 80cm bak maar weet niet of dat geluk was of dat dat kam. Moet je even afwachten wat andere van het form zeggen.
 
Ik heb op dit moment niet te zoveel planten, maar ik ben druk bezig met het krijgen van nieuwe planten. Verder heb ik onder andere een buis van nephout en ga ik kijken voor een halve kokosnoot waar ik mos op ga binden.
 
Ik begrijp dat ik beter geen dwergcichlides kan nemen ivm m'n vuurgarnalen. Verder Ben ik nog wel aan het kijken voor een kleurrijk visje, als ik die niet kan vinden neem ik waarschijnlijk een groepje pygmy's
 
Ik heb even gekeken en zit te twijfelen tussen de corydoras pygmaeus of bijlzalmpje. Zelf vind ik cory's leuker. Maar tsja.... ik weet het niet, wil eigenlijk veel kleur, maar ik kan niet echt een visje vinden die veel kleur heeft. Kwa stijl vind ik het hout en het donkere hout van zuid-amerika erg mooi, maar denk dat ik het bij gezelschap moet houden en moet zeggen: Ik neem kwa uiterlijk zuid-amerika stijl en de vissen + planten gewoon overal vandaan.
 
ik heb een beetje getwijfeld en gedacht. Ik wil eigenlijk kijken of ik een goedkope 60cm aquarium kan kopen en daar doe ik dan m'n kuhlii's + platy's in.

Dan hou ik dit bestand over:
20 neon-tetra's
mini-japonica garnalen
20 vuurgarnalen

Hier wil ik dan een groepje corydoras in doen en een koppeltje colisa chuna.

Zou het mogelijk zijn om met het bestand wat ik nu al heb (3 Platy's, 20 neon-tetra's, 2 pangio kuhlii's, mini-japonica garnalen, 20 vuurgarnalen) een koppeltje colisa chuna/groepje Corydoras Pygmaeus (8 � 10 stuks) aan toe te voegen?
 
De corydoras kan je er volgens mij prima bij hebben, zorg er wel voor dat je bodem van zand is of heel fijn grind, zodat hun baarddraden niet aangetast worden.

Voor wat betreft de colisa chuna, als je die aanschaft is het beter om 1 mannetje met 2 vrouwtjes te houden om de druk op de vrouwtjes te verminderen. Zorg ook voor voldoende zwemruimte, aangezien deze op ongeveer dezelfde hoogte zwemmen als de neon-tetra's.
 

Terug
Bovenaan