Vraagje over eenvoudige opstelling aquarium


Volgens mij willen ze wel 10 meter omhoog en omlaag zwemmen maar dat gaat niet gebeuren.
 
omg. Zijn best grote vissen en ze moeten in school idd.
Ik heb ze even op moeten zoeken want ik wist er niet veel van.
Vragen ze veel zorg.
 
ze vragen helemaal niks. Alleen stevige inhoud van je bak. Je moet er geen plantje met een pincetje in plaatsen want ze graven alles op. Ze zijn iedere dag anders. Ik zou ze echt graag een bak van minstens duizend liter geven maar moet nog even wachten. Ze kunnen 17 jaar worden. Ze zijn echt superleuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Om toch nog even te pesten:

250L (bruto) bak, koud op aluminium en alleen steunend op de 4 hoeken, de rest zweeft los :))
Nu zijn deze aluminium balken absoluut vlak zonder oneffenheden, dat is wel belangrijk.

Bekijk bijlage 303411



Waar is die 18mm op gebaseerd? onnodig dik naar mijn idee.
12mm ga je met dit formaat makkelijk mee doorkomen.

mijn 230x70x70 staat op 15mm om even een voorbeeld te geven :))
EN je slaapt goed Richard man ik zou geen oog meer dicht doen :eek:
Maar is dit geadviseerd door de bakken bouwer of op eigen beweging zo gedaan
Wat de 18mm betreft al eens gekeken naar een dunner maat plaat en hoe recht deze zijn hier bij de bekende bouwmarkten zijn ze zo krom als een s bocht.
Heb zelf dus liever wat meer body sterker nog onder de 250 ligt 46 mm maar ja dat ook wat meer gewicht als 250 liter bruto
 
Ik neem gewoon een superdikke plaat jonguh dat is mijn guttfeeling
 
EN je slaapt goed Richard man ik zou geen oog meer dicht doen :eek:
Maar is dit geadviseerd door de bakken bouwer of op eigen beweging zo gedaan
Wat de 18mm betreft al eens gekeken naar een dunner maat plaat en hoe recht deze zijn hier bij de bekende bouwmarkten zijn ze zo krom als een s bocht.
Heb zelf dus liever wat meer body sterker nog onder de 250 ligt 46 mm maar ja dat ook wat meer gewicht als 250 liter bruto

Jahoor ik slaap heel goed.
Ga maar naar professionele winkelstellingen kijken, werkt allemaal zo.
Heb de kunst dan ook afgekeken bij mijn vaste winkel, hele winkelstelling is hetzelfde.

Mijn 230x70x70 (de 1000L huiskamerbak) staat op 15mm betonplex (onder de 250L zit dus helemaal niks), toegegeven: in plaatmateriaal zit veel kwaliteitsverschil.
Betonplex heb je ook in meerdere varianten.
 
Laatst bewerkt:
250L (bruto) bak, koud op aluminium en alleen steunend op de 4 hoeken, de rest zweeft los :))
Nu zijn deze aluminium balken absoluut vlak zonder oneffenheden, dat is wel belangrijk.

20200104_180138.jpg

Uit interesse:

-Wat is de (halfdoorzichtige?) "balk" aan (op eigenlijk) de onderkant van het glas?
Is dat een trekstrip om de bodem te verstevigen?
(Misschien een "domme" vraag maar zoals je merkt heb ik geen ervaring met (de constructie van) grote bakken... :juggle:)

-Hoe dik is het glas van de bodemplaat?
 
Uit interesse:

-Wat is de (halfdoorzichtige?) "balk" aan (op eigenlijk) de onderkant van het glas?
Is dat een trekstrip om de bodem te verstevigen?
(Misschien een "domme" vraag maar zoals je merkt heb ik geen ervaring met (de constructie van) grote bakken... :juggle:)

-Hoe dik is het glas van de bodemplaat?

Dat is een zwarte lijn kit van de zwarte tussenplaat waarachter de filtermat is geplaatst, hier zie je wellicht wat beter wat ik bedoel :))

20200112_022751.jpg20200112_022720.jpg

Bij die foto van mijn vorige bericht zat de mat er nog niet in :))
eigenlijk een vorm van een Hamburgmattenfilter, maar dan verstopt achter een zwarte plaat met roosters.

Even uit mijn hoofd is de bodemplaat hetzelfde als de andere platen: 8mm.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een zwarte lijn kit van de zwarte tussenplaat waarachter de filtermat is geplaatst, hier zie je wellicht wat beter wat ik bedoel :))

Ah zo, i see!

Dus de bodemplaat is nergens extra verstevigd?
En wat zijn de juiste afmetingen?

Want dan vraag ik me het volgende af:
Wanneer je een lange waterpas tegen de bodem houdt sluit hij dan overal mooi aan?
Met andere woorden: staat de bodemplaat centraal al dan niet lichtjes bol door het gewicht?
 
Ah zo, i see!

Dus de bodemplaat is nergens extra verstevigd?
En wat zijn de juiste afmetingen?

Want dan vraag ik me het volgende af:
Wanneer je een lange waterpas tegen de bodem houdt sluit hij dan overal mooi aan?
Met andere woorden: staat de bodemplaat centraal al dan niet lichtjes bol door het gewicht?

Neehoor nergens, bovenin de bakken zitten wel trekstrippen over de lengte, maar niet over de diepte van de bakken.
3x 115x50x45 boven elkaar, of die bol staat? allicht heel iets maar niet met het blote oog waarneembaar.
Zal er is een waterpas tegenaan houden.

Wel verrassend transparant die zwarte kit vind ik. :oo

Misschien hebben we t beide dan toch over iets anders? wijs t is aan met een pijltje oid :DD
 
Ik ben echt een fan van de hmf. Vooral als ie verstopt is :LOL:
 
Neehoor nergens, bovenin de bakken zitten wel trekstrippen over de lengte, maar niet over de diepte van de bakken.
3x 115x50x45 boven elkaar, of die bol staat? allicht heel iets maar niet met het blote oog waarneembaar.
Zal er is een waterpas tegenaan houden.

Thanks!
Is toch een serieuze plaat qua oppervlakte dus ergens vind ik het inderdaad wel straf dat dit zo'n gewicht draagt, zeker voor 8mm.
Maar het ziet er sowieso wel strak uit in deze (op)stelling. Mooie stelling ook!

Misschien hebben we t beide dan toch over iets anders? wijs t is aan met een pijltje oid

Blauw pijltje is de "balk" die ik bedoelde.
Het rode bolletje waar het doorzichtig is/lijkt?
 

Bijlagen

  • Rich.jpg
    Rich.jpg
    178.5 KB · Weergaven: 73
ik zal t jullie sterker vertellen over willem666 en maffie666

hou je vast

I am a born again crhristian en die naam had ik daarvoor al. Is dus niet mijn sterkste naam.
 
Maar ik heb zoveel vertrouwen in God dat ik geloof dat een aquaforum naampje Hem weinig boeit.

Anyway ik heb een plaat gekocht van mdf speciaal tegen vocht. Betonplex was in dat geval 99 euri maar deze plaat was 15 euri. Ik moest de hele plaat kopen dus heb 2 platen van mijn maat laten zagen. Vraag is nu. Zal ik 2 platen op elkaar leggen of gewoon 1 plaat gebruiken.
 
Vraag is nu. Zal ik 2 platen op elkaar leggen of gewoon 1 plaat gebruiken
Hangt van de dikte van de plaat af als ie dik genoeg is zou ik voor 1 plaat gaan mocht je eens wat morsen kan het niet tussen de platen gaan zitten.
 

Terug
Bovenaan