Wat is er nieuw

Vraagje over indraaien...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Emine
  • Startdatum Startdatum
Soms doet men er vanaf de start al 1 visje in om zo de cultuur op gang te helpen. Ik doe dat nooit omdat je zo n vis wel een een eventuele piek bloot stelt.
Maar je kan zoals gezegd bakken niet zomaar met elkaar vergelijken en soms moet je wat meer geduld hebben.
 
jessicapilon zei:
Soms doet men er vanaf de start al 1 visje in om zo de cultuur op gang te helpen. Ik doe dat nooit omdat je zo n vis wel een een eventuele piek bloot stelt.
Maar je kan zoals gezegd bakken niet zomaar met elkaar vergelijken en soms moet je wat meer geduld hebben.


Ja, dat is ook wel sneu voor die vis, dan,verdiend het ook niet.
 
Daar ben ik weer ..

Ik hoop dat er nog mensen zijn die mij willen adviseren 🙂

Gisteren ging ik even met een teststrip mijn waterwaardes meten. Ik zag dat nitraat wel al duidelijk roze kleurde. Vanochtend met de druppeltest (sera) gemeten; ik zie dat de kleur wel al wat donkerder geel is, maar nog niet oranje(10 mg/l). De teststrip geeft ook vandaag weer roze(10 mg/l).

van wat ik me heb ingelezen tot nu toeconcludeer ik; het kan zijn dat ik niet een duidelijke no2 piek hoef te meten tijdens indraaien, maar zal toch wel no3 moeten kunnen meten. Maar hoe hoog moet die no3 zijn en hoe lang moet ik het daarna nog aanzien?

Ben even bij de lfs geweest, die testen normaal gesproken met teststrips, maar op mijn verzoek wilde hij no3 toch wel met druppels testen. Zelfde uitslag.
Ik kreeg er ook te horen dat ik zonder vervuiling van vissen en met mijn plantenbestand niet veel hogere no3 waardes kan verwachten en dat ik het beste 4 neon tetras van mijn huidig bestand over kan zetten.


Wat is jullie mening?
 
Je no3 moet hoger dan 0 zijn in ieder geval en afhankelijk van het aantal planten en bv het licht en co2oplopend tot...
Zelf volg ik de EI en doseer daarbij nitraat waardoor de waarde hier ergens tussen de 30 en 40mg ligt. Dus een waarde van 10mg is prima hoor.
Ik zou zelf de bak rustig 4 weken laten indraaien.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan