Wat is er nieuw

vraagje over kweek met antennebaars

• Onderwerp starter Onderwerp starter edwards
  • Startdatum Startdatum
E

edwards

Guest
ik heb een antennebaars wildkleur en een de electic blue.
kan deze 2 een koppel zijn ?
heeft iemand dit wel eens mee gemaakt , wat voor kleur jongen komen er dan hier uit.

Dat het verschillende kweekvormen zijn maakt niets uit, het is en blijft dezelfde vis en die kunnen dus gewoon kweken. Welke kleur ze zullen hebben is niet te voorspellen, het ligt er helemaal aan welk DNA dominant is. Ook is het mogelijk dat er verschillende nakomelingen zijn

okee dus wel spannend of die goed zal gaan.
misschien dan nieuw soort ahaha. die 2 zijn wel veel samen al is er nog wel een vrouwtje
electric blue in mijn bak, daar kijkt die niet naar.

Ja hoor, dat kan. Hoop dat je osmosewater en/of turf gebruikt om je ph waarde laag te houden, anders zie ik het somber in wat betreft het kweken van de Ramirezi's.

wat moet dan de ph waarde zijn heb gehoord 6 / 7 ph
osmosewater doe je dat voor de helft of helemaal in je bak. hoeveel liter moet je dit doen dan.
waar haal je dit dan . ik woon in leiden.
heb een bak van 90 liter
heb ook gehoord met turf in je filter te doen.
kan dit geen kwaat voor mijn andere vissen ?

Ik heb mijn kweek van ramirezi ook niet op osmozewater zitten maar mijn PH is 6.8 en de
KH 3. Heb de jongen nu bijna 2 maanden en groeien als kool.
Ik ververs elke 2 dagen een deel .

Ja, dat is ook wel ok�. Alleen vaak is het om te kweken wel bevorderlijk om een lagere ph waarde te hebben.

Ik heb er zelf een hele goede ervaring mee. Bij mislukte het altijd, na een halve of een dag er na aten ze altijd de eitjes op. Nou ik osmosewater en turf zit ik nu met een ph waarde van 5/5.5 en de eitjes komen nu gewoon uit. Kan toeval zijn, maar vond het wel opvallend.

Maar ook door dit artikel denk ik dat een lagere ph waarde wel kan helpen als je er echt mee wilt kweken:http://www.dwergcichlide.nl/artekel%20ramirezi.html/

Maar ik lees inderdaad ook wel ervaringen waarbij de eieren wel gewoon uit komen bij onbehandeld water.

Als ik jou was zou ik gewoon afwachten hoe ze het de eerste paar keren vanaf brengen. Wellicht is het niet nodig.

Ik heb mijn kweek van ramirezi ook niet op osmozewater zitten maar mijn PH is 6.8 en de
KH 3. Heb de jongen nu bijna 2 maanden en groeien als kool.
Ik ververs elke 2 dagen een deel .

Ja,jij wel.🙁😉

Ik denk dat het ook te maken heeft ,dat dit paar al hier gekweekt is op de gewone PH. Dus ik heb gewoon mazzel 😛

kan je dat turf kopen of is dit een water verbeteraar ?

Hoe hoog is jullie kraanwater dan?

20 cm boven mijn aanrecht( hhahaa ) sorry
heb nu ph 7,5 in mijn bak al 4 weken.
woon in leiden hier is wel hard water met kalk.

Heeft Leiden ook geen duinwater vanuit Katwijk ??? Groetjes van een andere Leienaar!!
Meestal is de PH dan al wat lager als bv in Rotterdam en omstreken!

Hoi leidennaar. Ik zou het ff niet weten. Mijn water heb ik net getest uit mijn
bak en is 8 ph iets te hoog denk ik zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan