Vraagje over L66 en L28


Tig

Well-known member
Lid geworden
28 april 2013
Berichten
293
Locatie
Stuttgart
De kweker waar ik enkele maanden geleden mijn L333, voor mijn grote 450l-bak, ben gaan halen bied ook L66 en L28 aan.

Nu ga ik overmorgen weer naar die kweker, omdat ik vind dat er iets ontbreekt in mijn 240l-bak :D en weet nog niet helemaal wat ik wil, alhoewel ik eerder voor de L66 zou kiezen.

Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 soorten meervallen?
Ik weet dat ze kwa houding amper verschillen van de L333, uit dezelfde streek komen en weet ook dat mijn L333 alle Echinodorussen hebben opgegeten of tenminste grote gaten in de bladeren.
Moet ik dat ook vrezen?

En wat ist het verschil tussen de L333 en L66?
 
Hypancistrus sp. L333 - Hobbykwekers


De Hypancistrus sp. L333 zijn niet moeilijk te houden vissen en over het
algemeen redelijk vredelievend en makkelijk in de omgang. Voor hobbyisten die
hun ...
www.hobbykwekers.nl/vissendatabase/.../ ... us-sp-l333


Hypancistrus sp. (L066) � Loricariidae � Cat-eLog - Planet Catfish


19 Jul 2013... (k: 5), (224) urison, (225) cassie_86 (k: 2), who also notes: "First i think at these
guys are L333, but now i know that they are L66 juveniles.
www.planetcatfish.com/hypancistrus_sp(l066)
 
Ze zijn ook zo mooi.
Ik zou de L66 ook verwisselen met de L333.
Heb 7 L333 in mijn 1,50-bak zitten en ze zijn echt vredelievend.
De grote L333 is misschien 8cm, de 6 kleine tussen 4 en 5cm.

Hij verkoopt ze (hier in Duitsland) voor 9�/stuk en het zijn het gezonde dieren.

Hoeveel L66 "mogen" er eigenlijk in een 1,20m-bak?
Heb Citroenzalmpjes (ca15)
ca 10 Hemigrammus bleheri
ca 12 Corydoras Aneaus
ca 8 Otocinclus
1 mannelijke ancistrus
en 4 L162?
 
Eigenlijk alle hypancistrus zijn niet echt planteneters. Als die van jouw je echinodorus stuk raspen dan vraag ik me af of je dieet wel goed is. Dieren worden trouwnes knap venijnig als ze gaan kweken.

De bodem zone van je 120 is al knap druk met cories, ancistrus en panaqolus. Ik zou er hooguit 3 bij zetten. L333 is trouwens iets compacter van bouw en heeft creme wit als basis kleur, L066 is witter en iets minder stop gebouwd.
 
Volgens mij was de L333 het met de echinodorussen.
Als juveniel ze naar het schijnt wel planteneters, ook als dat hier niemand graag hoort en ik dat van geen enkele meerval ooit meegemaakt heb in het verleden.

In mijn grote bak is geen enkele echinodus meer of beter gezegd geen enkele plant met bladeren. Die (echinodorussen) zitten allemaal in de 240l-bak, weer MET bladeren :D
Heb ook gehoord dat de echindorus zoet moet zijn van smaak.
De kweker zelf kon daarover niet viel zeggen omdat hin helemaal geen planten in hun kweekbakken hebben, maar had er al over gehoord.

Ben echt benieuwd wat ik zal nemen, ik weet het nog altijd niet.
Weet iemand iets over de L28?
 

Terug
Bovenaan