Wat is er nieuw

Vraagje over welke plant dit is

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
R

rschiks

Guest
Kan iemand mij helpen met de naam van deze plant?

t984u1.jpg

Zou wel eens ludwigia repens kunnen zijn.

ronrijn zei:

Dank je! Dat zou em wel eens kunnen zijn.

Ik wil deze graag uitbreiden. Hij doet het ontzettend goed in mijn aquarium.

rschiks zei:
ronrijn zei:

Dan kan je beter,het "snoeiafval" planten.Heb je gelijk de onderwater vorm van de plant.

Mondeo zei:
rschiks zei:
ronrijn zei:

Dan kan je beter,het "snoeiafval" planten.Heb je gelijk de onderwater vorm van de plant.

Ik heb nu te weinig daarvan. Ik wil nog 3 van die planten hebben. Vandaar dat ik zeker wil weten welke plant het is.

Heb je ze bij lfs gekocht? Kan je toch terug om te kijken of het idd ludwigia repens is en bij kopen?

ronrijn zei:
Heb je ze bij lfs gekocht? Kan je toch terug om te kijken of het idd ludwigia repens is en bij kopen?

Ja, maar die wist de naam niet en ze hebben ze niet meer :-(

Vragen om bij te bestellen? Zou wel nog even afwachten of iemand anders op het forum kan bevestigen of ik het goed gezien heb.

ronrijn zei:
Vragen om bij te bestellen? Zou wel nog even afwachten of iemand anders op het forum kan bevestigen of ik het goed gezien heb.

Ik pin je er niet op vast hoor 🙂

Dit lijkt me gewoon de Lobelia cardinalis en dan de Dwarf versie.
Dwz de kleine bladerige.

jessicapilon zei:
Dit lijkt me gewoon de Lobelia cardinalis en dan de Dwarf versie.
Dwz de kleine bladerige.

Maar die worden toch niet zo hoog? Die ik heb zijn al 30+ cm.

Als je ze niet topt groeien ze door denk ik. De bovenste blaadjes bij jou zijn ook erg klein.
Als ik de link bekijk die ik poste dan zou ik zeggen de Lobelia en die heb ikzelf ook namelijk.
Maar ja even wachten wat anderen denken.
Als het goed is maken de stelen ook zijscheuten aan en die kun je ook herpoten weer.

Hier staat rond de 25cm dat hij kan worden:

There are two forms of Lobelia cardinalis being cultivated for aquariums. One form, that grows to about 10 inches (25 cm) is grown in the United States by the Florida Aquatic Nursery and the other 4 inch (8 cm) smaller form is cultivated in Singapore.

jessicapilon zei:
Hier staat rond de 25cm dat hij kan worden:

There are two forms of Lobelia cardinalis being cultivated for aquariums. One form, that grows to about 10 inches (25 cm) is grown in the United States by the Florida Aquatic Nursery and the other 4 inch (8 cm) smaller form is cultivated in Singapore.

In ieder geval dank je! Ondanks dat ze niet voor achterin zijn bedoeld vind ik ze daar wel passen 🙂

ik dacht dat lobelia de blaadjes paars had aan de onderkant.....

Alleen in emerse vorm.

Dat paarse blad Ivan de lobelia is volgens mij niet bijde "mini " kweekvorm.
Toen ik de foto zag, dacht ook ik meteen aan de lobelia.

Ik ben wederom naar de winkel gegaan en nu iemand anders gesproken en zij vertelde dat (aan de hand van de foto) het een ludwigia repens is. Deze werd regelmatig door hun besteld.

OK, als dat de plant is dan moet je ze eigenlijk wat verder uit elkaar planten zodat de blaadjes onder ook wat licht krijgen. Als het goed is gaan de bladeren ook nog wat rood kleuren.

rschiks zei:
.. zij vertelde dat (aan de hand van de foto) het een ludwigia repens is.

Die hoef je de volgende keer dan ook niks meer te vragen, want het is echt wat anders..

@Tom zei:
rschiks zei:
.. zij vertelde dat (aan de hand van de foto) het een ludwigia repens is.

Die hoef je de volgende keer dan ook niks meer te vragen, want het is echt wat anders..

Ik ga morgen weer eens kijken of ze de plant hebben. Hopelijk zit er zo'n kaartje met naam in! 🙂

Staat hier in het boek ,ook als de repens.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan