vraagje over zuurstofplanten


D

dannydanny

Guest
goeiendag

Wij zitten hier thuis met een probleempje zowel bij mijn vijver alls bij het vijvertje van me moeder. We hebben allemaal moerasplanten in de vijver staan en een waterlelie deze groeien echt enorm goed maar onze zuurstofplanten groeien helemaal niet. Heeft iemand misschien een tip voor ons?

groetjes
 
Weet je ook welke zuurstofplanten je hebt?
 
Waarschijnlijk heb je een lage GH.
Zuurstof planten doen het beter in iets harder water.

Ik stel voor om eens een meting te doen van de vijvers, dit kan zelf of bij de meeste dierenwinkels.
Vaak word er wel getest met strookjes met een multi test, zelf vind ik deze onbetrouwbaar en zal dan ook vragen naar de mogelijkheid van een druppeltjes test.

Sowieso is het handig om de waterwaardes te weten voor een passend advies:D

Mvg Bas!
 
ok ik zal van de week eens gaan kijken of ik het water kan laten testen.

Eerst hadden we er waterpest inzitten maar dit deed niks toen kreeg ik van iemand advies om er wat kleibolletjes in te gooien en nieuwe zuurstofplanten erin te doen. Toen we dat hebben gedaan hebben we er cabomba ingezet maar tot nu toe gebeurt er eigenlijk niks mee.
 
Kleibolletjes bij zuurstofplanten heeft weinig nut. De meeste zuurstofplanten halen hun voeding via de bladeren rechtstreeks uit het water. Kleibolletjes zijn meer voor moerasplanten
 
Op 1 soort na heb je gelijk Aquavisie , fonteinkruiden groeien veel beter op kleigrond .
Deze heeft itt de meeste zuurstofplanten wel echte wortels en groeipunten in de bodem .
 
De planten in een vijvermandje met substraat zetten zorgt voor extra voeding voor de planten waardoor ze ook beter groeien.
 

Terug
Bovenaan