Wat is er nieuw

Vraagjes over de L144 ( Ancistrus temminckii)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Ik wil misschien de L144 toevoegen aan mijn aquarium met enkele weken.

Omdat ik aardig wat planten erin heb staan, wil ik niet dat de L144 de planten op eet/ beschadigt.

- Hoe groot is de kans dat de L144 de planten aanvreet / beschadigt?

Ik wil het liefste een mannetje, maar degene die ik op het oog heb in een LFS zijn nog te klein om het goed te kunnen zien.

- Waarop moet ik letten zodat er een grote kans is dat ik met een mannelijk exemplaar naar huis ga?

- Hoe groot worden ze maximaal en hoe snel groeien ze?

- Hoe is hun gedrag verder?
Dan bedoel ik het karakter, makkelijke of moeilijke eter, omgang met andere aquariumbewoners ed.

Hoi ,

Ik heb een stel in mijn Aquarium zitten, maar ze laten de planten bij mij met rust.

Gr Ad

De planten laten ze over het algemeen wel met rust tenzij ze mogelijk niet genoeg plantaardige voeding krijgen. Het geslacht is echt pas te zien wanneer ze wel of geen 'stekels' ontwikkelen, dit is meestal bij een formaat van ongeveer 6/7cm. Ze worden maximaal ongeveer 13cm.

De vissen kunnen prima gehouden worden met andere aquariumbewoners en laten zich ook geregeld zien, het zijn geen moeilijke eters en accepteren prima droogvoer.

Van horen zeggen meen ik dat de kans groot is dat je met een cirrhosus thuiskomt, verder uit eigen ervaring;

Ze lusten echinodorus, verder zijn planten veilig.
Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om bij jonge exemplaren een mannetje te kiezen
Ze worden zo�n 12cm, na een jaar zijn ze aan de tien ongeveer.
Die van mij is wat schrikachtig als ik ineens voor de bak ga staan. Verder heel rustig, kijkt niet op of om naar medebewoners. (maar dat ligt ook aan je samenstelling)

Een echte L144 heeft blauwe ogen. Indien het een albino is van een andere Ancistrus soort is zal de vis rode ogen hebben.

Als ik er voor ga, dan gaat degene worden met blauwe ogen.

Ik lees hierboven dat ze Echinodorussen wel lekker vinden?
Ik heb daar een paar van in mijn aquarium staan.....
Moet ik me nu zorgen maken?

Is het Belgisch groen ook wel veilig dan?
Aangezien deze dunnere bladeren heeft dan de Echinodorus.

Ludger zei:
De planten laten ze over het algemeen wel met rust tenzij ze mogelijk niet genoeg plantaardige voeding krijgen.

IK heb mijn Hugo (zie profielfoto) nu zo'n 2,5 jaar en heb hem nog nooit aan de planten zien eten. En 90% van mijn planten zijn Echinodoris.

Gewoon regelmatig courgette, komkommer, bonen en spruitjes aanbieden en je hebt er een leuk beestje bij!

Shortysfishies zei:
IK heb mijn Hugo (zie profielfoto) nu zo'n 2,5 jaar en heb hem nog nooit aan de planten zien eten. En 90% van mijn planten zijn Echinodoris.

Gewoon regelmatig courgette, komkommer, bonen en spruitjes aanbieden en je hebt er een leuk beestje bij!

Wat voor bonen geef je?

Moeten de bonen en de spruitjes ook even kort gekookt worden voor je ze kunt geven?

Hoe lang kunnen/mogen boontjes en spruitjes maximaal in het aquarium liggen?

Ja, Snijbonen, sperziebonen, broccoli, wortel, Spruitjes deze blancheer je even. Of je legt het in een schaaltje en giet er kokend water overheen en laat het daarin 5 minuten liggen. Even afkoelen onder de kraan en hup het aquarium in. Ik laat het meestal een dag of 2 liggen, sommigen vinden dat te lang, maar hier gaat het dan gewoon op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan