Wat is er nieuw

Vraagjes over de Sagittaria subulata.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mieka
  • Startdatum Startdatum
M

Mieka

Guest
Ik heb sinds een tijdje de Sagittaria subulata in mijn aquarium staan.

Wat moet je doen met de uitlopers die deze plant maakt?
Zoeken die vanzelf hun plaatsje in het zand en hoef je daar zelf niks voor te doen, of moet je ze zelf de grond in drukken?

Moet er bij deze plant een voedingsbolletje, of is dat niet noodzakelijk?
Ik heb namelijk door het hele aquarium stekjes geplant en om nu bij elk stekje een bolletje te gaan doen..... 😀
Wel zitten er her en der al bolletjes in van de andere planten.
Heeft de Sagittaria subulata daar genoeg aan, of kan ik beter nog wat bolletjes erbij doen?
Ik gebruik naast de voedingsbolletjes ook nog vloeibare plantenvoeding.

Hoe lang kan deze plant mee?
Kan ik dan aan jaren denken of maanden?

Ik heb begrepen dat het een vrij makkelijke plant moest zijn, klopt dat?

De uitlopers regelen het zelf allemaal dus lekker laten doen.
Wat betreft voldoende voeding zal je dat aan de plant zelf zien als dit niet het geval is want dan worden de bladeren gelig van kleur bv.
Als de omstandigeheden goed zijn en blijven zal de plant heeeel lang blijven leven.
De plant staat bekend als makkelijk maar zegt niks over de kunsten van de eigenaar 😉

Zoals John ook al aangeeft is het een vrij makkelijke plant die zich snel vermeerderd. Daar kun je vrij simpel een mooi veldje mee aanleggen. Ik denk dat de vloeibare wel voldoende is en anders zie je dat snel genoeg hoor.

Dat is ook zo, maar dan ben ik eigenlijk al te laat, toch?
Want een voedingsbolletje zal ook niet meteen werken, toch?

Maar het heeft ook geen zin denk ik om enkele voedingsbolletjes in de grond te drukken, want dat moet zo dicht mogelijk bij de wortels, toch?
Of kun je ze ook gewoon ergens in de grond drukken en dat de wortels zelf er naar toe groeien?

Hoe dicht moet je een voedingsbolletje in de grond drukken bij een plantje?

Als deze plant te lang wordt, mag je de langste blaadjes dan gewoon afknippen en dan zo ver mogelijk tot de kruin?
Dus zo kort mogelijk?

als je hem tot de kruin af knip is dat geen probleem 🙂

DePlantenMan zei:
als je hem tot de kruin af knip is dat geen probleem 🙂

Ok, bedankt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan