Wat is er nieuw

Vragen kreeften en garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BlackTurtle
  • Startdatum Startdatum
B

BlackTurtle

Guest
Hier ben ik weer met weer een deel nieuwe problemen en vragen.
Ik ben gisteren vivarium geweest nieuwe plantjes en garnalen en dimitrus kreefjtes. So far so good.

Vraag1: de kreeftjes rennen vooral rondjes in de bak en willen langs de hoeken klimmen, maar dit mislukt, wil dit iets zeggen?

Vraag2: een van mijn oudste garnalen beweegt moeilijk en kan moeilijk zwemmen en bereikt haar doelen moeilijk. Deze heeft echter veel eitjes en iemand zijn theorie was dat de de eitjes teveel waren voor deze garnaal en haar vliezen onder de staart blokkeerde.Het gaat hier om neocardinia.
(andere garnalen lijken nergens last van te hebben)Wel is de rest meer verstopt, vermoedelijk door de kreeftjes denk ik.

Vraag3: de meeste slakken zijn al paar dagen best inactief, er komen echter wel nieuwe eilegsels bij en sommige blijven door de bak lopen zoals tevorre. Het gaat om posthoorns.

WT: 20-21gr
Nitriet,nitraat,ammoniak 0.
Geen co2 toevoeging, geen andere chemische middelen. Geen metaal of lood of dergelijke in de bak. Bewonders: pissebedden , dimitrus , garnalen, posthoorns, watervlo.

Ik hoop dat mensen hier wat zaken kunnen verklaren voor mij.

Heb je die kreeftje bij de garnalen? niet slim , die lusten wel een garnaaltje.

Dat rondrennen is vreemd in de bak.

WT: 20-21gr Heb jij het niet koud? Staat hier op 25 graden.

Nitriet 0 oke,nitraat 0??? Zou toch wel wat moeten zijn, ong 10.,ammoniak 0.

Maar,er zijn meer waarden,he.

Bertus zei:
Heb je die kreeftje bij de garnalen? niet slim , die lusten wel een garnaaltje.

Mij was gezegd dat deze samen konden op verschillende fora en met het internet doorzoeken. Wist wel dat ze kleine appelslakjes konden pakken (en dus wss andere soorten ook)
PH7-8

kan ook samen hoor over het algemeen zal de diminutus je garnalen met rust laten hoop voor je dat je geen koppel gekocht hebt want dan kun je je lol op ik heb 2 koppels gehad daar hebben ook vuurtjes bij gezeten en had binnen een half jaar ruim 100 nakomelingen maar heb ook nakomelingen gehad van de vuurtjes dus
kleine appeltjes willen ze ook wel nemen maar ook dat valt wel mee zou wel opletten met vissen vooral langvinnige en zo die willen ze bij de vinnen grijpen maar ook een vis kan een hapje van je kreeftje willen nemen

@ Bertus de Cambarellus diminutus wordt zo'n 2,5 cm groot net als een cpo

Mijn CPO's klommen ook de hoeken in toen ze net in de bak zaten, volgens mij is het een soort stress. Als ze wel eten en ze zien er goed uit zou ik het even een tijdje aankijken, zolang er niks ziek wordt of dood gaat i.i.g.

@Patty. CPO's worden 4-5 cm en zijn wel echte garnalenkillers (bij mij i.i.g. wel), vuurtjes kweken snel genoeg om samen met CPO's te leven maar met dure garnalen zou ik het echt niet doen. Diminitus zullen het ook wel proberen maar die zijn zo klein dat het vaak niet zal lukken, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen 😉

Ik heb een antwoord gevonden , komt deels door mij als beginner en te enthousiast zijn , deels door geen waarschuwing. Ik had op vivarium plantjes gekocht, die zo in mijn aqua gedaan... Nu maar grote waterwissel gedaan planten eruit gehaald , kreeftjes rennen geen rondjes meer, garnalen zwemmen normaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan