Vragen over bestand


O

OJ

Guest
Mijn broertje heeft een bak (150*50*50) over genomen maar het aantal vissen wat er in zit is best veel. Ook moet een hoop nog groeien dus weten we niet of het allemaal bij elkaar kan.

Bij ons weten zit er iig in:
Firefish x6 (vrij jong)
Red Empress x8 (vrij jong)
Onbekend koppel (de grootste gele)
Ps Saulousi x25
Frontosa jongen x4
Onbekend aantal vissen in verschillende kleuren (foto 1-4) wie kan deze herkennen voor mij.

O95yfyy7UKoxtV-knZY0qseFJr0AuIrh.jpeg

O95yfyy7UKoxtV-knZY0qseFJr0AuIrh.jpeg

O95yfyy7UKoxtV-knZY0qseFJr0AuIrh.jpeg

O95yfyy7UKoxtV-knZY0qseFJr0AuIrh.jpeg


O95yfyy7UKoxtV-knZY0qseFJr0AuIrh.jpeg

O95yfyy7UKoxtV-knZY0qseFJr0AuIrh.jpeg

O95yfyy7UKoxtV-knZY0qseFJr0AuIrh.jpeg


Alle tips zijn welkom. Ook aanvullingen op het bestand evt. Alvast bedankt.
 
Ik zit op m'n werk dus geen tijd om door al die foto's heen te gaan. Maar dat vlees voeren aan mlawi mbuna's zoals op de foto is een heeeeel slecht idee. Daar gaan ze dood van.

Je hebt nu een mix van malawi/tanganyika vleeseters, en malawi planteneters. De mbuna (even snel gezien zo'n beetje wat er op je foto's staan) mogen GEEN standaard visvoer hebben. Wat mogen ze wel: plantaardig eten (!!!) zoals bv spiruline vlokken, met een kleine toevoeging van kreeftachtigen zoals krill, mysis etc. GEEN vlees, geen muggelarven, geen standaard voer, geen vet/eiwitrijk voer, enzovoort. Voer je teveel fout voer dan kun je de zgn malawi bloat krijgen, met als gevolg dode vissen. Dit is de meest voorkomende doodsoorzaak van malawi mbuna.

De rest van de vissen mogen/moeten juist WEL vlees/vis/insecten/'standaard' visvoer.
 
Hier heb ik wat aan. Thanks.
 
Even kijken wat we zien rondzwemmen...
Volgens mij zie ik:

Iodotropheus sprengerae (goede beginners mbuna)
Labidochromis caeruleus Yellow (in stresskleuren, of minder exemplaar) en een witte vorm van de caeruleus. Beide goede beginners mbuna maar kunnen wel kruisen natuurlijk.
pseudotropheus saulosi (goede beginners mbuna)
Labidochromis hongi (?)



PS de planten lijken me op de foto wat te diep te staan?
 

Terug
Bovenaan