Wat is er nieuw

Vragen over de: Rasbora briggitae

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik ga zeer waarschijnlijk dit visje aanschaffen voor in mijn Superfish Aqua 60.

Ik zou erg graag jullie ervaring willen lezen met deze visjes.

De Rasbora briggitae:

184391_0_82_rasborabrigittae1.jpg

Bron: Garnalenwinkel.nl


Ik heb er een aantal vragen over:

- Het schijnen doorgaans schuwe visjes te zijn, maar lees ook dat het wel weer meevalt,.... hoe zit dat nu precies?

- Ik lees ook dat ze vrij zwak zouden zijn en snel het loodje leggen,... klopt dat?

- Hoe is hun gedrag?

- Hoe oud kunnen ze worden / hoe lang gaan ze mee in een aquarium?

- Maakt de verhouding man/vrouw iets uit, en is dat �berhaupt te onderscheiden?

- Planten ze zich ook voort in aquaria?
 
- Het schijnen doorgaans schuwe visjes te zijn, maar lees ook dat het wel weer meevalt,.... hoe zit dat nu precies?

Schuw zijn ze niet is mijn eigen ervaring, visje laat zich veel zien, houdt wel van drijfplanten.

- Ik lees ook dat ze vrij zwak zouden zijn en snel het loodje leggen,... klopt dat?

Nee, ik heb ze een hele tijd gehad en nooit uitval gehad.

- Hoe is hun gedrag?

Interessant, ze zwemmen meestal samen (mooi gezicht) en zoeken samen naar eten.

- Maakt de verhouding man/vrouw iets uit, en is dat �berhaupt te onderscheiden?

De verhouding maakt vrij weinig uit als je een schooltje hebt van minimaal 10

- Planten ze zich ook voort in aquaria?
Ja, als je geen of alleen kleine medebewoners hebt heb je kans dat ze voorplanten.
 
Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Enige puntje is het kweken. Ik weet namelijk niet of dat op gewoon kraanwater lukt of dat zacht, zuur water een vereiste is.

~ Ivo
 
Dat kweken is voor mij niet van belang, maar als het zou gebeuren is dat wel leuk om mee te maken natuurlijk 🙂
 
Mascha&Ivo zei:
Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Enige puntje is het kweken. Ik weet namelijk niet of dat op gewoon kraanwater lukt of dat zacht, zuur water een vereiste is.

~ Ivo

Ik heb het toen gevraagd en toen werd geantwoord dat ze bij gewoon kraanwater ook kunnen kweken 😉
 
Zal ook aan de regio liggen,kans met een ph rond de 7 zal groter zijn dan wanneer er een ph van 8.5 uit de kraan komt lijkt me.
 
Corydorasfan zei:
Een ph van 8.5 uit de kraan? Is t in zeeland zo hard ? 😛

Ph heeft niets met hardheid te maken. Ph is de waarde van de zuurgraad. Hardheid wordt gemeten in KH en Gh. En een Ph-waarde van 8 en wat hoger is in Nederland vrij normaal. Dat doen de waterleidingmaatschappijen om de leidingen te beschermen
 
Ik maak zelf die vergissing soms ook nog weleens en begreep Corydorasfan wel maar helemaal gelijk natuurlijk AquaVisie.
 
AquaVISie zei:
Corydorasfan zei:
Een ph van 8.5 uit de kraan? Is t in zeeland zo hard ? 😛

Ph heeft niets met hardheid te maken. Ph is de waarde van de zuurgraad. Hardheid wordt gemeten in KH en Gh. En een Ph-waarde van 8 en wat hoger is in Nederland vrij normaal. Dat doen de waterleidingmaatschappijen om de leidingen te beschermen

Sorry, foutje 😛. Ik haal ze af en toe door elkaar.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan