Wat is er nieuw

Vragen over druk in de Co2 fles

Oh leuk om te weten van dat diy koelelement 😁 Zal eens kijken hoe koud mijn vriezer wordt, ik heb er niet teveel verwachtingen van eigenlijk 😅

Ben het wel met je eens dat de CO2 gewogen zou mogen worden. Ik betaal nu 30,- voor 2kg, dat is duur genoeg..

Ik vul bij een aquariumwinkel in Zwijndrecht waar ze een apparaat hebben om de co2 op druk er in te stampen, ik hoef de fles niet meer koud aan te leveren.
De fles is wel goed warm na het vullen, ik vind het super handig.

Jup bij mij ook. Van het weekend voor het eerst laten vullen. Mijn LFS gebruikt ook een vulsysteem met compressor, hoef ik m'n vriezer niet zo leeg te eten voor een Co2 bijvulling 🙂.

mischien hebben sommige leden hier iets aan,hier wordt het geheel uitgelegd

Vullen van flessen vanuit een andere fles tot een vaste druk kan alleen als de moederfles een hogere druk heeft dan de druk in de te vullen fles moet worden.
Als de moederfles de gewenste druk van de te vullen fles heeft bereikt moet de zelf bijgevuld worden.

opwarmen of koelen van 1 van beide rekt het een beetje maar is eigenlijk de moeite niet.

het gebruiken van een vul compressor lost dit probleem op daarmee kan je de moederfles helemaal leeg maken

In een systeem zonder compressor gaat er vloeibare CO2 van de moederfles naar de dochterfles. Het koelen van die dochterfles dient dan vooral om te vermijden dat de eerste CO2 die daar aankomt meteen zou beginnen koken en je minder in de fles krijgt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan